۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳

گزارش تصویری - تشریحی/

گرداب "بن" جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری/ محلی برای تفریحات و ورزشهای آبی

 گرداب "بن" جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری/ محلی برای تفریحات و ورزشهای آبی

بن - خبرگزاری مهر: گرداب بن یکی از جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که قرار گرفتن گرداب در نزدیکی زیارتگاههای سید بها الدین و بابا پیر احمد، این منطقه را به یکی از پر بازدید ترین مناطق گردشگری این استان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتمع تفریحی گرداب بن یکی از مراکز تفریحی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‎رود که در مسیر رودخانه زاینده‌رود و زیارتگاه‌های سیدبهاالدین و بابا پیر احمد بن قرار گرفته و محل حضور و گذر بسیاری از مهمانان و مسافران است.

گرداب بن یکی از مهم ترین مناطق تفریحی شهرستان بن است که در كنار پارک ملت اين شهر واقع شده است.

 گرداب بن در 23 كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري در کنار کوهی واقع شده که از زیر کوه آب بیرون می آید و آب،  گردابی تشکیل داده که آب مورد استفاده کشاورزان قرار می گیرد و یک مجتمع تفریحی ايجاد شده كه سالانه گردشگران زيادي را از استان هاي مختلف كشور به اين منطقه جذب مي كند.

اين منطقه به دليل وجود مراكز گردشگري زيادي همچون امامزاده بارده، امامزاده سيد بهاءالدين، رودخانه زاينده رود، چشم اندازهاي زيبا و سد هاي خاكي شيخ شبان و بارده شرايط مناسبي براي گردشگري و گذراندن اوقات فراغت خصوصا در تعطيلات نوروزي فراهم كرده است.

كارشناس كانون هاي گردشگري میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری  بهترين زمان براي سفر به شهرستان بن و گذراندن اوقات فراغت در كنار گرداب اين شهر را تعطيلات نوروز تا اواخر فصل پاييز دانست، و گفت: اين گرداب سالانه گردشگران و مسافران زيادي را از مناطق گرمسير و سردسير كشور جذب مي كند.

منصور عزت پناهي با بيان اينكه تمامي زيرساخت هاي مورد نياز گردشگران در اين منطقه فراهم است، افزود: راه مواصلاتي جاده آسفالته، سرويس بهداشتي، آلاچيق، سكوي نشيمن، پارك و پاركينگ ، از جمله زيرساخت هاي گرداب بن است.

عزت پناهي با اشاره به پوشش گياهي اين منطقه،  بيان داشت: گون، علف تمشكي، لاله واژگون، سير كوهي، آويشن، شقايق وحشي و جو وحشي از جمله تنوع پوشش گياهي اين منطقه هستند.

شهردار بن نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وسعت گرداب بن بیش از 38 هزار متر مربع است، بیان داشت:  مجتمع گردشگری گرداب بن  در سال 89 از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است.

عبدالعلی ارژنگ اذعان داشت:  جاده دسترسی مناسب ، نزدیکی به شهر ، نزدیکی به جایگاه گاز  و پمپ بنزین ، برخورداری از امکانات رفاهی ، کمپ قایق رانی و ... از جمله مزیت های این کانون گردشگری است.

وی عنوان کرد: شهرداری بن از طرح های گردشگری در این منطقه حمایت می کند و همکاری لازم برای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه را انجام می دهد.

کد خبر 2024463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha