در آستانه آغاز انتخابات کنیا، هفت نفر کشته شدند

در آستانه آغاز انتخابات کنیا، هفت نفر کشته شدند

رسانه های خبری از کشته شدن حداقل هفت نفر پیش از برگزاری انتخابات و حضور مردم پای صندوق های رای در کنیا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی الجزیره گزارش داد که پیش از برگزاری انتخابات و حضور مردم پای صندوق های رای حداقل هفت نفر در شهر موبماسا کشته شدند.

افسران پلیس برای جلوگیری از تکرار فاجعه انتخابات 2007 که در جریان آن بیش از 1000 نفر کشته شدند، در مراکز رای گیری حاضر شده بودند و قرار بود که امنیت را در جریان برگزاری انتخابات تضمین کنند.

هویت مهاجمان هنوز شناسایی نشده است اما رئیس نیروی انتظامی منطقه موبماسا اعلام کرده است که مظنونین با یک جنبش جدایی طلب منطقه ای در ارتباط بودند.

دولت کنیا از اعزام 100 هزار افسر پلیس به سراسر این کشور در جریان انتخابات خبر داده که با هدف مقابله با خشونت های احتمالی و تضمین امنیت شعبه های اخذ رای صورت می گیرد. انتخابات در کنیا درحالی برگزار می شود که این کشور از آگوست 2012 با حملات نارنجکی و خشونت های قومی مواجه بوده و در جریان آن 200 نفر کشته شدند.

انتخابات کنیا

تشکیل صفوف در مقابل مراکز اخذ رای در ساعت چهار صبح در پایتخت نایروبی

در انتخابات امروز، کنیایی ها  برای انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان، سناتورها و نمایندگان محلی به پای صندوق های رای می روند و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کنیا از هواداران خود خواسته اند تا خویشتنداری خود را حفظ کرده و اقداماتی را انجام ندهند که بار دیگر شاهد خشونت های قومی پس از اعلام نتایج انتخابات باشیم.

ناآرامی ها در انتخابات گذشته باعث کاهش رشد اقتصادی شده بود.

کد خبر 2010891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha