انتخابات کنیا در دور اول پایان یافت/ نخست وزیر باز هم شکست خورد

انتخابات کنیا در دور اول پایان یافت/ نخست وزیر باز هم شکست خورد

رسانه های خبری از پیروزی معاون نخست وزیر کنیا و متهم اصلی جنایات غیرانسانی پس از انتخابات 2007 در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب 50.03 درصد آرا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، نتایج انتخابات ریاست جمهوری کنیا امروز پنجشنبه نشان داد "اوهورو کنیاتا" معاون نخست وزیر کنیا که به نقش داشتن در جنایات غیرانسانی پس از انتخابات دوره قبل متهم است، با تصاحب 6 میلیون و 173 هزار و 433 رای از مجموع 12 میلیون و 338 هزار و 667 رای و کسب 50.03 درصد آرا پیروز انتخابات شد.

"رایلا اودینگا" نخست وزیر کنیا نیز از مجموع آرا پنج میلیون و 340 هزار و 546 آرا را بدست آورد و بدین ترتیب با کسب 43.28 درصد آرا از رقیب خود شکست خورد.

نتایج این انتخابات درحالیست که اودینگا در انتخابات سال 2007 نیز توسط رقیبش "وای کیباکی" شکست خورد و در جریان خشونت ها و ناآرامی ها که پس از اعلام شمارش آرا آغاز شد، هزار نفر کشته و هزاران فرد دیگر آواره شدند.

اعلام نتایج انتخابات درحالیست که دولت کنیا از اعزام 100 هزار افسر پلیس به سراسر این کشور در جریان انتخابات خبر داده است که با هدف مقابله با خشونت های احتمالی و تضمین امنیت شعبه های اخذ رای صورت می گیرد.

کنیا امیدوار است که بواسطه نتایج این انتخابات بتواند وجهه خود را به عنوان باثبات ترین کشور دموکراتیک آفریقایی احیا کند. این در حالی است که در سال 2007 میلادی و بواسطه ناآرامی هایی که بعد از اعلام نتایج انتخابات رخ داد یک هزار و 200 نفر در این کشور کشته شدند.

کد خبر 2014724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha