۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۳

جشن‌هاي وي‍‍ژه ميلاد حضرت زينب كبري (س) در گناوه برگزار شد

جشن‌هاي وي‍‍ژه ميلاد حضرت زينب كبري (س) در گناوه برگزار شد

گناوه – خبرگزاري مهر: ويژه برنامه جشن هاي ولادت حضرت زينب كبري (س) در بندر گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت هيئت متوسلين زينب كبري بندر گناوه و با حضور هنرمندان برجسته استان بوشهر جشن‌هاي ويژه ميلاد حضرت زينب با شكوه خاصي در گناوه برگزار شد.

مسئول هئيت متوسلين به زينب كبري (س) با تشريح برنامه هاي ولادت حضرت زينب كبري (س) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين هئيت نخستين هيئت است كه هر ساله با برپايي ويژه برنامه هايي ولادت اين بانوي مكرمه را جشن مي گيرد و آغازگر اين حركت بزرگ فرهنگي در بندر گناوه است.

محمد مظفري گفت: امسال نيز اين هيئت در برگزاري مراسم‌هاي ويژه گراميداشت صديقه صغري زينب كبري (س) پيشتاز بوده و تلاش كرده تا با برنامه‌هاي شاد و مفرح و مولودي خواني يكي از مداحان برجسته شهرستان گناوه ولادت يگانه بانوي دشت كربلا را گرامي دارد.

مظفري ادامه داد: اين هيئت توانسته با پرورش استعدادهاي ناب هنري به گونه اي در زمينه برپايي اين مراسم‌ها به خودكفايي برسد و با وجود همين جوانان هنرمند اين جشن ها را مديريت و اجرا كند و در ماه محرم و صفر هم اين هئيت توسط هنرمندانش اقدام به برگزاري مراسم تعزيه به مناسبت هاي گوناگون مي كند.

وي تصريح كرد: بايد هيئت‌هاي مذهبي ما به سمت كارهاي فرهنگي هنري حركت كنند و كمبودها را در اين زمينه جبران كنند، چرا كه فاصله گرفتن از مكتب اهل بيت (ع) نقشه اصلي دشمن در تهاجم فرهنگي عليه ايران اسلامي است.

مظفري اضافه كرد: دشمنان انقلاب به سركردگي استكبار جهاني تلاش فراوان و هزينه‌هاي بسياري در زمينه‌هاي فرهنگي هنري مي‌كند تا به هر شكل ممكن مانع از گرايش جوانان ما به سمت مكتب اهل بيت (ع)‌ شوند و متاسفانه به علت كم كاري ما در اين حوزه بايد اقدامات ما هم در اين زمينه جهشي و همراه با رشدي شتابان باشد و هزينه بسياري در اين راه صرف كنيم.

وي بيان داشت: به همين خاطر است كه محور برنامه‌هاي اين هيئت در جشن‌ها و سوگواره‌هاي مذهبي بر پايه فرهنگي و هنري تعريف و برنامه‌ريزي شده است و تاكنون با يك موفقيت نسبي نيز همراه بوده است

مظفري خاطرنشان ساخت: اين هيئت با انجام اين برنامه ريزي هاي فرهنگي و هنري توانسته جوانان بسياري را به سمت كارهاي فرهنگي و هنري سوق داده و از گرايش به سمت آسيب هاي اجتماعي كه در جامعه امروز مشاهده مي كنيم، برحذر دارد و زمينه شناخت بيشتر جوانان با مكتب اهل بيت (ع) را فراهم كند.

وي افزود: اين هيئت هنرمندان بزرگي را در زمينه هنرهاي نمايشي، خوشنويسي، موسيقي و ... را به جامعه هنري معرفي كرده كه بسياري از آنها از هنرمندان طراز اول استان هستند.

مسئول هئيت متوسلين به زينب كبري (س) در پايان گفت: ما هر چه در زمينه بزرگداشت ولادت و مقام اين الگوي شجاعت، شهامت، عفت و پاكدامني، ايثار و از خود گذشتگي حضرت زينب كبري   (س) كار كنيم باز هم كم است و نياز به برنامه هاي فرهنگي هنري در اين زمينه به شدت احساس مي شود.

فريدون عربزاده از شاعران مطرح محلي سراي استان بوشهر هم در اين مراسم يك شعر محلي را خوانش كرد و يكي از مداحان برجسته شهرستان به اجراي برنامه مولودي خواني با موضوع حضرت زينب (س) پرداخت.

در اين مراسم يكي از هنرمندان مطرح طنز استان به اجراي برنامه پرداخت و مورد استقبال فراوان حاضرين قرار گرفت.

همچنين در اين مراسم چندين مسابقه فرهنگي و شاد اجرا شد؛ در ديگر نقاط شهر گناوه نيز ولادت با سعادت زينب كبري (س) جشن گرفته شد.

کد خبر 2020222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha