۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷

رئیس جمهوری فرودگاه خرم آباد را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس جمهوری فرودگاه خرم آباد را به مقصد تهران ترک کرد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری پس از کلنگ زنی پروژه سد و نیروگاه بختیاری از طریق فرودگاه خرم آباد، لرستان را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد دقایقی قبل پس ا آغاز عملیات اجرایی پروژه سد و نیروگاه بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دنیا استان لرستان را به مقصد تهران ترک کرد.

صبح امروز پنج شنبه در مراسمی یا حضور رئیس جمهوری، وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و همچنین نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و استاندار لرستان پروژه سد و نیروگاه بختیاری با رمز یا زهرا(س) عملیات اجرایی خود را آغاز کرد.

سد و نیروگاه بختیاری قرار است که در بخش سفلای رودخانه بختیاری در استان لرستان و در بخش جنوب غربی ایران در دامنه‌های جنوب غربی کو‌ه های زاگرس چین خورده و در شمال غرب ایستگاه تنگ پنج (هشتمین ایستگاه حد فاصل اندیمشک - دورود) در مسیر راه آهن تهران - اهواز، بر روی رودخانه بختیاری احداث شود.

ساختگاه سد بختیاری به فاصله مستقیم حدود 50 کیلومتری بالادست سد دز و پنج کیلومتر بالادست تقاطع رودخانه‌های سزار- بختیاری قرار گرفته است.

رودخانه بختیاری یکی از دو سرشاخه اصلی رودخانه دز می‌باشد که از ارتفاعات جنوبی اشترانکوه سرچشمه می‌گیرد و در نزدیکی ایستگاه تنگ پنج به رودخانه سزار می‌پیوندد و رود دز را تشکیل می دهد.

افزایش 1500 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور در زمان های اوج مصرف، تولید3000 گیگاوات ساعت انرژی برق آبی در سال، جلوگیری از ورود رسوبات رودخانه بختیاری به مخزن سد دز و در نتیجه افزایش عمر مفید بهره برداری از سد و نیروگاه دز، افزایش حجم آب قابل تنظیم در حوزه رودخانه دز و امکان مدیریت بهینه منابع آب به منظور افزایش سطح زیر کشت اراضی پایین دست و کنترل سیلاب های مخرب فصلی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

کد خبر 2023589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha