۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کارت‌های یارانه‌ای خرید کتاب از نمایشگاه 4 روز قبل از موعد

تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کارت‌های یارانه‌ای خرید کتاب از نمایشگاه 4 روز قبل از موعد

در پی حجم گسترده مراجعه دانشجویان برای ثبت نام جهت دریافت کارت‌های یارانه‌ای خرید کتاب و در عین حال اعتبار اندکی که برای این بخش اختصاص یافته، ظرفیت ثبت نام برای دریافت این کارت‌ها 4 روز قبل از موعد پُر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز گذشته و در حالی که هنوز 4 روز به پایان مهلت ثبت نام دانشجویان و طلاب علوم دینی برای دریافت کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب به منظور خرید از نمایشگاه امسال کتاب تهران باقی مانده بود، ظرفیت تعیین شده، تکمیل شد و به این ترتیب ثبت و یا بررسی درخواست‌های دیگر متقاضیان به طور خودکار از سوی سامانه مربوطه رد شد.

متقاضیان دریافت این کارت‌ها از دیروز هنگام مراجعه به سایت tibf.net با این جمله مواجه شده‌اند:

«با توجه به تکمیل ظرفیت، از دانشجویانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند خواهشمند است برای دریافت کارت یارانه‌ای خرید کتاب با ارائه کارت ملی، کارت دانشجویی و گواهی ثبت‌نام از 7 اردیبهشت به شعب منتخب بانک صادرات مراجعه کنند.»

ظرفیت دریافت این کارت‌ها برای 400 هزار نفر از متقاضیان (اعم از دانشجویان و طلاب علوم دینی) بوده است و بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه این یارانه در ایام نمایشگاه و به صورت بُن کارت خرید کتاب در اختیار متقاضیانی که برای دریافت آن ثبت نام کرده‌اند، قرار می‌گیرد و اعتبار هر کارت 500 هزار ریال است که 250 هزار ریال آن را متقاضی و 250 هزار ریال دیگر را معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تامین می‌کند.

در همین حال محمدرضا حاتمی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به خبرنگار مهر گفت: ما تقاضای خودمان را برای تخصیص اعتبار بیشتر به این بخش از نمایشگاه کتاب به مسئولان آن ارائه کرده‌ایم، چرا که معتقدیم با توجه به جمعیت 3 میلیون نفری دانشجویان و نیاز مبرم آنها به تامین منابع فارسی و لاتین از یک سو و مشکلات کاغذ ناشران که در سال گذشته گریبانگیر آنها بود، این میزان اعتبار کفاف حل این کاستی‌ها را نمی‌کند.

وی به قیمت‌های بعضاً سرسام‌آور برخی کتاب‌های خارجی که دیگر یارانه‌ای هم برای خرید به آنها تعلق نمی‌گیرد، اشاره کرد و افزود: در صورتی که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند اعتبار لازم را برای این بخش تامین کنند، این هم به سود ناشران است و هم به سود جامعه مخاطب آنها که عمدتاً قشر تحصیلکرده هستند.

این در حالی است که روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی با خبرنگار مهر، تامین یارانه نمایشگاه کتاب تهران را برای اقشاری مانند دانشجویان، از دغدغه‌های جدی وزارتخانه متبوعش خوانده و گفته بود: قول‌هایی برای تخصیص اعتبارات کافی در این خصوص گرفته‌ایم ولی هنوز بخشی از آنها تحقق پیدا نکرده است.

وی درباره علت عدم تحقق این وعده‌های مالی هم گفت: شاید به این خاطر باشد که مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری الان در مجلس مشغول بودجه سال 92 هستند و هنوز به این موضوع نپرداخته‌اند، ولی قول گرفته‌ایم که این مسئله در روزهای آینده نهایی شود تا ما بتوانیم نمایشگاه کتاب تهران را به خوبی برگزار کنیم.

تلاش خبرنگار مهر برای پیگیری احتمال افزایش اعتبارات برای کارت‌های یارنه‌ای خرید کتاب دانشجویان، از مسئولان نمایشگاه کتاب تهران تاکنون به جایی نرسیده است.

کد خبر 2039825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha