۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۵۱

وزیر کشور:

کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

وزیر کشور پس از دستور آغاز فرآیند انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به داوطلبان این انتخابات گفت: نامزدهای ریاست جمهوری یا نمایندگان تام الاختیار آنان رای مدت 5 روز فرصت دارند با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کنند لذا از این کاندیداها می خواهیم ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمدنجار از طریق سامانه جامع الکترونیکی و با استفاده از امضای دیجیتال و کارت هوشمند دستور شروع فرآیند انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

بنا بر این گزارش وزیر کشور با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری یا نمایندگان تام الاختیار آنان به مدت 5 روز فرصت دارند با مدارک لازم به محل ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند گفت: با دستور شروع انتخابات هیات های اجرایی ظرف مدت سه روز تشکیل و ثبت نام نیز تا 21 اردیبهشت ماه به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کار بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به مدت 5 روز از تاریخ 22 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و این مدت با صلاحدید شورای نگهبان قابل تمدید است.

وزیر کشور ادامه داد: با پایان گرفتن بررسی صلاحیت داوطلبان اسامی این نامزدها از سوی وزارت کشور اعلام و تبلیغات آنان نیز به صورت رسمی از سوم خردادماه آغاز و تا 24 ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کاندیداها تا رسیدن زمان قانونی تبلیغات از انجام هرگونه اقداماتی که شائبه تبلیغت زودرس دارد خودداری کنند گفت:  همه کاندیداها را دعوت به تمکین در برابر قانون می کنم.

محمدنجار همچنین در مورد انتخابات شوراها گفت: فردا کار رسیدگی پرونده نامزدها در هیات اجرایی شهرستان در بخش به پایان می رسد و صورتجلسه هیات اجرایی در تاریخ 19/2 به هیات های نظارت ارسال می شود.

بنا بر این گزارش وزیر کشور از طریق ویدئو کنفرانس با برخی از استان ها از جمله گیلان، کردستان و مازندران ارتباط برقرار کرد و در جریان چگونگی انجام فرآیند انتخابات در استان های مختلف قرار گرفت.

کد خبر 2049001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha