۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۱۲

در دیدار رئیس نمایشگاه مطرح شد؛

یکتا ناصر: کتاب گران نیست/ اخشابی: نمایشگاه امسال باشکوه‌تر است

یکتا ناصر: کتاب گران نیست/ اخشابی: نمایشگاه امسال باشکوه‌تر است

جمعی از هنرمندان رادیو، تلویزیون، تئاتر و سینما با علی اسماعیلی، رئیس نمایشگاه کتاب، دیدار و گفتگو کردند که در این دیدار، برخی از هنرمندان، نمایشگاه امسال را «باشکوه‌تر» و «پرمخاطب‌تر» دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار محمود شهریاری با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب در افزایش اقبال مردم به کتاب گفت: نمایشگاه کتاب زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا مردم با فرهنگ کتابخوانی آشنا شوند. هنرمندان و کارگردان‌ها باید در آثار خود به موضوع کتاب توجه ویژه ای داشته باشند؛ چرا کهکتاب حاصل عمر یک انسان است.

در ادامه داریوش فرضیایی، مجری برنامه‌های کودک نیز به تاثیر منفی آثار مکتوب خارجی بر رفتار کودکان اشاره و اظهار کرد: نویسندگان ایرانی باید با توجه به فرهنگ بومی و شخصیت‌های تاریخی ادبی کشورمان به تولید آثاری در حوزه کودک بپردازند.

یکتا ناصر، بازیگر سینما و تلویزیون هم با بیان این مطلب که قیمت کتاب در کشور گران نیست، احترام به کتاب و کتابخوانی را مستلزم احترام به نویسنده و فرهیختگان ارزیابی کرد.

در این دیدار همچنین مجید اخشابی، نمایشگاه کتاب بیست و ششم را باشکوه‌تر و پرمخاطب‌تر توصیف و اضافه کرد: نمایشگاه کتاب شور و هیجانی را بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی ایجاد می‌کند. در این زمینه مانی رهنما هم تاثیر کتاب را بیشتر از نمایش‌های تلویزیونی دانست.

در ادامه این دیدار علی اسماعیلی، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بیان این مطلب که کتاب بهترین ابزار دفاعی در برابر تهاجم دشمنان است، گفت: کتاب باید به نیاز مردم جامعه ما تبدیل شود و از کودکی در افراد نهادینه شود.

وی نقش هنرمندان در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را بااهمیت ارزیابی کرد و پیشنهاد داد طی جلسه‌ای با حضور هنرمندان، راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش محمود شهریاری، علی مسعودی، یکتا ناصر، مجید صالحی، بیتا سحرخیز، امیر نوری، علی کاظمی، داریوش فرضیایی (عموپورنگ) و جمعی از بازیگران و عوامل مجموعه تلویزیونی خنده بازار، به همراه مجید اخشابی و مانی رهنما دو تن از خوانندگان کشورمان در این دیدار حضور داشتند.

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

کد خبر 2050528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha