۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳

قلعه‌نویی عنوان کرد:

بعد از بازی با الشباب تکلیفم را با استقلال مشخص می‌کنم/ لیستی نداده‌ام

بعد از بازی با الشباب تکلیفم را با استقلال مشخص می‌کنم/ لیستی نداده‌ام

سرمربی تیم استقلال با تاکید بر اینکه چون تکلیف ماندنم در این تیم مشخص نیست، لیست بازیکنان مورد نظرم را به باشگاه نداده‌ام، گفت: تا بعد از بازی با الشباب در خدمت استقلال هستم و بعد از آن برای ماندن یا رفتن تصمیم می‌گیرم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و داماش که امروز پنجشنبه برگزار شد، اظهارداشت: روزی که به استقلال آمدم با عشق آمدم و با این تیم قرارداد دو ساله امضا کردم. هدف اصلی من تغییر در افکار تاکتیکی و اخلاقی بود و برای این کار برنامه ریزی دو ساله داشتم.

وی افزود: در نیم فصل اول مشکلات بسیاری داشتیم که بی پولی مهم ترین آن بود اما من از بازی با الهلال ناراحت هستم و اگر صد بار دیگر هم سوال بکنند، همین موضوع را مطرح می کنم چون انتظار نداشتم برخی از تماشاگران چنین رفتاری با من بکنند و این مساله اصلا برای من قابل حل نبود چون من با استقلال به دسته 3 رفتم، قهرمان آسیا شدم ولی تا به حال چنین رفتاری در هواداران ندیده بودم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: ما مقابل سپاهان بازی را با دو گل واگذار کردیم اما 15 دقیقه هواداران ما را تشویق کردند با این شرایط برای من قابل حل نیست که در لیگ قهرمانان سرگروه باشیم و عده ای چنان رفتاری با من داشته باشند. ما باید یک فرهنگ جدید را در فوتبال کشورمان جایگزین کنیم.

وی تاکید کرد: شما به پژمان منتظری نگاه کنید در تمرینات یک دقیقه غیبت نداشته، پول کمی را هم از استقلال گرفته، اما با جان و دلش برای این تیم بازی کرد. ما باید همان طور که گهر فرهنگ جدیدی را در فوتبال ایران پایه ریزی کرد، در استقلال نیز چنین فرهنگی را برقرار کنیم.

قلعه‌نویی همچنین اظهار داشت: من در اولین سال حضورم در تیم سپاهان تا رده هفدهم هم نزول داشتم، اما چنین رفتاری را از هواداران این تیم ندیدم. من استقلالی را دوست دارم که هوادارانش در هر شرایطی عاشق تیم خود باشند و با جان و دل به فکر موفقیت تیمشان باشند. من تا بعد از بازی با الشباب در خدمت تیم استقلال هستم و بعد از آن برای ماندن یا رفتن تصمیم خواهم گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا از عملکرد تیم استقلال در این فصل راضی بودید یا خیر"؟، گفت: استقلال دوباره ساخته شد. همه مطالعات من و دوستانم درست بود. ما در نیم فصل تیم سازی کردیم. من معمولا یک ماه قبل از شروع مسابقات بازیکنان تمامی لیگ را زیرنظر می گیرم و با توجه به نیازم به بازیکنانی که دارم مانند سرعتی، بلندزن و... آنها را مدنظر قرار می دهم، اما خدا را گواه می گیرم که در حال حاضر با هیچ بازیکنی نه صحبت کرده ام و نه به خود اجازه این کار را خواهم داد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که "شما به هر تیمی که می روید ستاره های فوتبال را با خود به آنجا برده و آنها را مدیریت می کنید. چرا"؟، گفت: من اصلا این صحبت را قبول ندارم. روزی که به استقلال آمدم وحید طالب لو و مجتبی انصافی از فجر سپاسی و داوود سیدعباسی را از صنعت نفت آوردم. آیا در آن زمان آنها به همراه رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور ستاره فوتبال ایران بودند؟ شاخصه گروه من این است که به دنبال تیم سازی هستیم. زمانیکه در استقلال اهواز بودم در نیم فصل دوم، چهارم شدیم، به مس کرمان رفتم و با تفاضل گل دوم شدیم.

وی تاکید کرد: من کلمه بازیکن سالاری را کلمه ای بسیار غلط می دانم. شما اگر بازیکنی دارید باید با آن طوری رفتار کنید که حد و حدود خود را بدانند و در قالب تاکتیکی شما قرار بگیرند. من همیشه معتقدم باید به بازیکنان شاخص و بزرگ تیم خود مسئولیت بیرون از زمین را هم بدهید و من این وظایف را به بازیکنانی مثل محمود فکری، علیرضا منصوریان، جواد نکونام و مجتبی جباری داده ام. به عنوان مثال باید بگویم که در دیدار مقابل فولاد و قبل از آن پنالتی که جواد آن را به گل تبدیل کرد مجتبی را کنار زمین فراخواندم که آیا موافق هستی چهار- سه- سه بازی را ادامه بدهی؟  من همیشه از بازیکنانم مشاوره می گیرم و اصلا آن را عیب نمی دانم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که "به نظر شما کیفیت لیگ امسال خوب بود"؟، گفت: لیگ امسال خوب نبود و دو علت مهم داشت که یکی تعطیلات بی مورد بود و دیگری کیفیت بد تمام زمین های چمن ایران بود. تنها استادیوم آزادی بهترین کیفیت داشت که آن هم متاسفانه چند وقت پیش کیفیت مطلوب خود را از دست داد.

وی در پاسخ به این سوال که عده ای از ورزشکاران در شورای شهر ثبت نام کرده اند و حتی رد صلاحیت شده اند، آیا به نظر شما حضور ورزشکاران در جمع سیاسیون درست است، یا خیر، گفت: من آدم سیاسی نیستم و از من سیاسی سوال نفرمایید. حتی به من عده ای نیز پیشنهاد دادند که در شورای شهر ثبت نام کنم اما من عاشق مستطیل سبز هستم و به سیاست کاری ندارم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه و در خصوص حضور بیشتر پیشکسوتان و صحبت های اخیر حسن روشن نیز گفت: من به حسن روشن ارادت خاصی دارم اگرچه وی برخی اوقات علیه من نیز صحبت کرده اما اعتقاد دارم بخشی از قهرمانی ما به خاطر انتقادات سازنده پیشکسوتان بود. من در مراسم ختم مرحوم والده نصرالله عبدالهی از پیشکسوتان استقلال خواستم که حضور بیشتری در تمرینات داشته باشند تا ما بتوانیم از تجربیات آنها به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوار هستم که پیشکسوتان تیم استقلال اتاق فکر تشکیل بدهند و اگر سال آینده نیز در استقلال بودم با آنها در خصوص هر بازی صحبت خواهم کرد و از نقطه نظرات آنها استفاده خواهم کرد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که "آیا برای فصل آینده لیستی از بازیکنان جدید را به مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره داده اید یا خیر"؟، گفت: تا الان هیچ صحبتی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نکرده ام چون هنوز مشخص نیست که آیا فصل آینده در استقلال حضور داشته باشم یا خیر.

وی سرمربی جوان تیم داماش را  آینده دار توصیف کرد و افزود: افشین ناظمی مربی جوانی است و به همراه بازیکنانش نتایج خوبی کسب کرده و اگر هم در بازی ها شکستی را متحمل شده به دلیل بدشانسی بوده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان در خصوص بازیکنان محروم و مصدوم این تیم مقابل داماش، گفت: ما خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت و با توجه به نزدیکی دیدار مقابل الشباب امارات به چند بازیکن خود استراحت خواهیم داد تا برای دیدار مقابل الشباب آماده باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های استقلال تهران و داماش گیلان از هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر ساعت 18:15 روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

کد خبر 2051031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha