۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۵

رئیس نمایشگاه به جای وزیر ارشاد به اظهارات رحماندوست پاسخ داد

رئیس نمایشگاه به جای وزیر ارشاد به اظهارات رحماندوست پاسخ داد

رئیس نمایشگاه کتاب تهران به اظهارات مصطفی رحماندوست که گفته بود:‌ «آقای وزیر، نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد فرهنگی جهان می‌دانند» پاسخ داد و آن را بی‌انصافی در حق فرهنگ کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با ستاد خبری همین نمایشگاه گفتگو می‌کرد، سخنان برخی افراد برای کم‌اهمیت جلوه دادن نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک رویداد بزرگ بین‌المللی را بی‌انصافی در حق فرهنگ کشور و نادیده گرفتن حضور پرشور مردم دانست.

علی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: طبیعی است هر رویداد بزرگی در کنار ویژگی‌های مثبت فراوان ممکن است دارای برخی نواقص باشد و این مساله از سوی مسئولان نمایشگاه نیز انکار نمی‌شود.

وی ادامه داد: کار برخی دوستان که جایگاه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را زیر سئوال برده بودند، بی‌انصافی است و همه باید کمک کنند تا این رویداد در اوج عزت برگزار شود. ما همچنان معتقدیم این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرهنگی جهان است.

به گفته وی، بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران از نظر مساحت برگزاری، تعداد عناوین، تعداد ناشران و تعداد بازدیدکنندگان در تمام جهان بی‌نظیر است.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین افزود:  میزان بازدیدکنندگان به طور میانگین روزانه 500 هزار نفر است و در این دوره برای نخستین بار شاهد حضور گسترده سفیران کشورهای خارجی در نمایشگاه هستیم.

اسماعیلی درباره ادعای میزان اندک فروش ناشران  که در برخی رسانه‌ها و از سوی یکی از شاعران کودک و نوجوان مطرح شده بود، گفت: فروش ناشران نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما به دلیل گرانی قیمت کاغذ و در نتیجه قیمت نهایی کتاب‌ها، ممکن است تعداد عناوین فروش رفته کاهش داشته باشد که باید به یاری هم این مشکل را حل کنیم.

وی در پایان درباره این گونه فضاسازی‌ها علیه نمایشگاه گفت: این لطف دوستان است و معتقدیم  هرچه از دوست رسد، نیکوست!

کد خبر 2051418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha