۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

ميرنظامي مدني:

10 شهربازی استان مرکزی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند

10 شهربازی استان مرکزی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند

اراک - خبرگزاری مهر: مدير كل استاندارد استان مركزي ضمن انتقاد از عدم رعایت ایمنی های لازم در شهربازی های استان گفت: از 10 شهربازی فعال استان هیچ یک از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد سعيد ميرنظامي مدني عصر روز چهارشنبه در جلسه مشترك با شهرداريهاي استان و معاونين استانداري در شهرداري شهر مهاجران افزود: تجهيزات بازي شهر بازي هاي استان مركزي نقص عمده و بحراني دارند.

وی ادامه داد: تا به امروز هيچ كدام از 10 شهربازي شناسايي شده در استان به نامهاي شهربازي لاله اراك ، درياچه ساوه ، شهربازي ساوه ،شهربازي شازند ، شهربازي دليجان، شهربازي خمين ،شهربازي كميجان ، پامچال اراك ، امير كبير اراك و طوفان اراك موفق به استاندارد سازي و دريافت گواهي از شركت هاي بازرسي تاييد صلاحيت شده نشده اند.

تنها تعدادي از شهربازی ها اقدامات اوليه را انجام داده اند

ميرنظامي مدني با تاکید بر اینکه تنها تعدادي از آنها  اقدامات اوليه را انجام داده اند اظهار داشت:  اكثر تجهيزات بازي اين شهربازي ها مغاير با استاندارد و داراي نقص هاي جزئي، عمده و بحراني مي باشند.

وی با بیان اینکه يكي از عمده ترين مشكلات اين مراكز تفريحي و سرگرمي عدم معرفي مسئول كنترل كيفيت تاييد صلاحيت شده از سوی شهرداری است خاطرنشان کرد: تجهيزات شهر بازي، آسانسورها و مصالح ساختماني از موضوعاتي هستند كه مستقيما با شهر داريها در ارتباطند و مديران شهري استان بايد در كنار استاندارد باشند تا بتوان به اين وظايف خطير جامه عمل بپوشانيم.

عدم معرفي مسئول كنترل كيفيت تاييد صلاحيت شده از سوی شهرداری

مدير كل استاندارد استان مركزي در خصوص آسانسورهاي نصب شده در استان افزود: متاسفانه در بعضي از شهرداريهاي استان گواهي ايمني و كيفيت آسانسور مطالبه نمی شود و اين در حالي است كه بر اساس مصوبات شوراي عالي استاندارد ارائه گواهي نامه ايمني و كيفيت جز الزامات جهت صدور پايان كار توسط شهرداريها است.

وی با اشاره به اینکه باید به استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در ساخت و سازهاي استان نیز توجه كنيم تصریح کرد: بر اساس ماده 8 تصويب نامه شماره 76880/ت/30891 ه مورخ 23 اسفند ماه سال 84هيئت وزيران در خصوص مسئوليت  نظارت سازمان نظام مهندسي بر كيفيت و نوع مصالح ساختماني بكار رفته در بنا پيشنهاد مي شود شهرداريهاي استان براي صدورپايان كار حتماٌ تاييديه نظام مهندسي در خصوص كليه مصالح ساختماني بكار رفته شده در ساختمان را به همراه گواهي آسانسور مطالبه نمايند

در ادامه اين جلسه اعضای جلسه پیشنهادات خود را ارائه کردند.
 

کد خبر 2056122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha