۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۱۳

برای اولین بار در کشور:

سکوهای بالابر سیار پروانه استاندارد اجباری گرفتند/ اخذ پروانه استاندارد بالابر 8 سال زمان می خواهد

سکوهای بالابر سیار پروانه استاندارد اجباری گرفتند/ اخذ پروانه استاندارد بالابر 8 سال زمان می خواهد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: سکوهای بالابر سیار ساخته شده توسط شرکت لجور برای اولین بار در کشور موفق به اخذ پروانه استاندارد اجباری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میرنظامی مدنی عصر روز جمعه در مراسم اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد به شرکت لجور افزود: بالابرهای سیاردارای پروانه باظرفیت های متعدد می باشد که از ظرفیت 150 کیلومتر تا 200 کیلومتر و بالابر های بالا رونده از ارتفاع 11 تا 5.26 متر می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مراحل اخذ پروانه استاندارد بالابر هشت سال زمان می خواهد ادامه داد: مراحل تکمیل، تدوین واصلاحات پروانه استاندارد هشت سال زمانبر بوده است که  کار مشکل وبه روز رسانی این مهم سخت ولی ملزم است.

میرنظامی مدنی بابیان اینکه اعتبار پروانه استاندارد یک ساله است افزود: استانداردها بر اساس نیاز روز تجدید نظر می شود و بر اساس نیازمندیهای به روز کشور تدوین خواهد شد.

وی در خصوص اخذ پروانه استاندارد تولید جرثقیل در شرکت لجور ابراز داشت: مراحل اخذ پروانه تولید جرثقیل تولید شرکت لجور به صورت خود اظهاری شروع به کار شده است که تولید جرثقیل واجزای خود جرثقیل فعلا زیر نظر استانداردهای اروپا می باشد.

وی افزود: استانداردهای اخذ شده شرکت لجور در زمینه تولید محصولات باید به ثبت اداره استاندارد برسد و گواهی خود اظهاری محصول صادر گردد.

استاندارد سازی فرایندی است که در حین انجام کارتحقیقاتی شروع می شود

مدیر کل استاندارد استان مرکزی بیان داشت: استاندارد سازی فرایندی است که در حین انجام کارتحقیقاتی شروع می شود و در نهایت با اجرای کامل قوانین و آئین نامه ها به کیفیت محصول و استاندارد سازی محصول می رسیم.

وی افزود: فرایند تدوین استاندارد فرایندی سخت پیچیده و پس از تدوین به سازمان داده می شود و پس از تشکیل کارگروه های ویژه منجر به اعطای استاندارد ملی ایران می شود.

میر نظامی مدنی در پایان اظهار داشت: شرکت لجوردر زمینه کیفیت شرکتی پیشرومی باشد و به عنوان اولین شرکت در کشورموفق به اخذ پروانه استاندارد شده است امیدواریم شاهد توفیقات بیشتری در این شرکت پیشرو و صنعتی باشیم.

مدیر عامل شرکت لجور در این مراسم گفت:شرکت لجور به علامت استاندارد وابسته است و بدون اینکه مراحل بازرسی کیفیت دستگاه های تولیدی انجام شود کاربرد آنها غیر قانونی و اجازه استفاده از محصولات تولیدی امکان پذیر نمی باشد.

حسن مهدی نیابا تاکید بر اینکه شرکت لجور با بیش از 28 سال تجربه موفق در عرصه صنعت کشور است تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت با چهار شرکت زیر گروه خود به نام های لجور، لجورهیدرولیک، توسن سازان و یورو لجور لیفت در حوزه های مختلف صنعتی این مرز و بوم حضور چشمگیر دارد.

در بدترین شرایط کاری کاهش تولید وتعدیل نیرونداشته ایم

وی بیان داشت: کاربرد قطعات با استاندارد در تولید محصولات در گروه صنعتی لجور به صورت اجباری می باشد .

مهدی نیا افزود: در شرکت لجور مواد اولیه وارد و پس از طراحی محصولات با تکنولوژی ایرانی و با دست ایرانی محصولاتی با کیفیت وارد کشور می شود.

وی یادآور شد: به خود افتخار میکنیم که در بدترین شرایط کاری کاهش تولید وتعدیل نیرونداشته ایم و در صدد تولید با کیفیت همراه با علامت استاندارد هستیم.

مهدی نیا اظهار داشت: شرکت لجور خودش را نیازمند استاندارد می داند و بر اساس استاندارد حرکت می کند وکار به نحوی صورت می گیرد که تولید محصولات باید به صورت استاندارد باشد.

مدیر عامل شرکت لجور بیان داشت: شركت لجور با تجربه دو دهه فعاليت مستمر در خصوص طراحي ، ساخت و توليد انواع بالابرهاي هيدروليكي با ارتفاع 4 تا 32 متر و جرثقيل هاي پشت كاميونی با ظرفيت 1 تا 20 تن ، پيشرو در صنعت بالابر و جرثقيل در ايران است.

 وی افزود: شرکت لجور به عنوان بخشی از گروه صنعتی لجور هم اکنون تنها دارنده گواهي نامه بين المللي ISO9001:2008 و تنها دارنده پلاك گواهي بازرسي كيفيت و استاندارد ايران و داراي مجوز شماره گذاري خودرو از سوي معاونت راهنمايي و رانندگي كل كشور در زمينه طراحي، ساخت و توليد بالابرهاي هيدروليكي و جرثقيل هاي پشت كاميوني در داخل كشور به شمار می رود.

وی یادآورشد: شرکت لجور تمامی مراحل طراحی دستگاه های بالابر و جرثقیل را مطابق با آخرین موازین استانداردهای بین المللی، اروپایی و امریکایی از قبیل ISO، DIN، BS و ANSI به انجام می رساند.

در صدد تولید بالابرهای آتش نشانی 30و 40و50 متری هستیم

مدیر عامل شرکت لجور افزود: بالابرهای عایق تا 46 کیلوولت توان کاری دارند ولی در ازمایشگاههای ما تا 100 کیلوولت آزمایش می شوند و برای محصولات تولیدی ما پس از آزمایش توسط شرکت  پژوهشگاه نیرو گواهی کیفیت صادر می شود.

مهدی نیا از اخذ 14 استاندارد و iso در شرکت لجور خبر داد و بیان داشت: ازسال 82 درصدد اخذ استاندارد برای بالابرهای سیار بودیم که اواخر سال 89 کد ملی استاندارد را دریافت نمودیم و در سال جاری نیز موفق به اخذ پروانه استاندارد توسط استاندارد ملی ایران شدیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط افزایش نیروی انسانی و تولیدات بالاتر هستیم که در زمینه تولید بالابرهای آتش نشانی که در حال حاضر تولید شرکت لجور 20 متری می باشد ولی درصدد تولید بالابرهای آتش نشانی 30و 40و50 متری هستیم که کار مهندسی با ارزش ولی مشکلی می باشد.

گفتنی است گروه صنعتی لجور در سال 1373 تاسیس و علاوه بر عرضه محصولات به مشتريان داخلي موفق به صدور محصولات خود به كشورهايي چون قطر ، كويت ، اردن ، جهوري آذربايجان ، امارات و ارمنستان شده است.

 

کد خبر 2067092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha