۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۲

شهردار اراک تاکید کرد:

حاکمیت فرهنگ و هنر در شهر اراک پررنگ نیست

حاکمیت فرهنگ و هنر در شهر اراک پررنگ نیست

اراک-خبرگزاری مهر: شهردار اراک با تاکید بر اینکه شهری به مانند اراک نیاز به تزریق دوباره فرهنگ و هنر دارد گفت: در حال حاضر حاکمیت فرهنگ و هنر در فضای شهر اراک پررنگ نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قربانی ظهر روز پنجشنبه در نشست شورای مشورتی فرهنگ و هنر  افزود: شهر اراک به مانند کودکی است که باید از زمان کودکی تا پیری آن را پرورش دهیم و آن را سرپرستی کنیم تا به بلوغ و رشد فرهنگ و هنر برسد که در سالهای اخیر این سرپرستی کمرنگ شده است.

 وی با تاکید بر اینکه قبل از هر چیز باید جَو خالی از فرهنگ و هنر در اراک شکسته شود تصریح کرد: آمادگی لازم برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در شهرداری فراهم است.

قربانی از اختصاص دره گردو برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: دره گردو یک فضای بکر است که با همت مسئولین می توان این مکان را به انجام فعالیت های فرهنگی، ورزشی و هنری اختصاص داد.

شهردار اراک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرک خودرویی در اراک احداث می شود افزود: به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم در این شهر با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاری شرکت انبوه سازان این شهرک احداث می شود.

وی ادامه داد: این طرح در کمربند شمالی جنب فرماندهی انتظامی استان مرکزی تاسی می شود و هدف از اجرای این طرح حفظ بهداشت و زیبایی شهر، انتقال واحدهای مزاحم، روان سازی و دسترسی آسان، تمرکز خدمات دهندگان، ارتقا کیفیت و کمیت خدمات است.

قربانی بیان کرد: این مشاغل مشکلات فراوانی هم چون آلودگی های صوتی، بهداشتی و برهم زدگی چهره شهر را به همراه دارند و  انتقال این مشاغل طی دو مرحله که فاز اول آن در یک سایت 21 هکتاری است اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مجوز تأسیس موسسه فرهنگی و هنری در اراک صادر شده است افزود: امید است که با راه اندازی این موسسه به کمک هنرمندان و فرهنگیان به سوی موفقیت هایی سازنده گام برداریم.

مصطفی مشایخی هدف از برگزاری این نشست ها را هم اندیشی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی مردم نیاز به همکاری همه مسئولان دارد.

درنشست شورای مشورتی فرهنگ و هنر روسای انجمن های هنری مشکلات و کمبودهای انجمن را با مدیر کل ارشاد و شهردار اراک در میان گذاشتند.

 

کد خبر 2066543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha