۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۲۰:۵۱

در مراسم امروز:

شهردار اراک معرفی شد/ شهرداری همه مردم را به یک چشم بنگرد

شهردار اراک معرفی شد/ شهرداری همه مردم را به یک چشم بنگرد

اراک – خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مدیرکل دادگستری استان و مدیران دستگاه های اجرایی محمد ابراهیم عباسی به عنوان شهردار کلان شهر اراک معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار استان مرکزی در مراسم عصر روز چهارشنبه با اشاره به موقعیت کلان شهر اراک گفت: کلان شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی و پیشانی این استان نیازمند عزم جدی برای تبیین جایگاه خود است.

مقیمی با بیان این که کلان شهر اراک برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند اجرای کارهای عمرانی و کار بسیار است گفت: کلان شهر اراک مجموعه ای زنده و پویا است و فقط خیابان کشی و ساخت و ساز در آن نباید موردتوجه باشد.

شهرداری همه مردم را به یک چشم بنگرد

وی با بیان این که نظافت شهر و ترسیم چهره ای زیبا از شهر برای شهروندان و مهمانان شهر اولین رسالت شهرداران است افزود: شهرداری واحد عمران و آبادانی شهر است که با همه مردم سرو کار دارد و باید همه مردم را به یک چشم بنگرد و در برخورد و انجام کار مردم تفاوتی قائل نشود.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند در شهرداری تبعیضی وجود ندارد و بالا و پایین شهر برای مسئولین آن یکی است آن شهردار را دوست خواهند داشت.

مقیمی همچنین با تقدیر از حسن قربانی شهردار سابق شهر اراک گفت: قربانی از مدیران فعال، کارآمد و تلاشگر استان است و شهردار جدید باید از توانایی و تجربه این فرد کمک بگیرد.

انتخاب شهردار کلان شهر اراک اولین دستور کار شورای اسلامی شهر اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم گفت: انتخاب شهردار کلان شهر اراک اولین دستور کار شورای اسلامی شهر اراک بعد از انتخاب بود که به جد مورد پیگیری قرار گرفت.

 

 

کیومرث محمودی با بیان که بعد از تصویب آیین نامه داخلی شورای چهارم هر عضو شورای شهر بامعرفی سه گزینه بری تصدی شهرداری اراک اقدام کردند افزود: در نهایت 45 گزینه برای تصدی پست شهرداری اراک از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اراک معرفی و بعد از برگزاری جلسات محرمان از بین این تعداد 8 گزینه نهایی انتخاب شدند.

وی با اشاره به ارائه برنامه های کاری از سوی گزینه های فوق و یا انصراف تعدادی از انها قبل از حضور در صحن شورا بیان داشت: در پایان دو گزینه نهایی برای شورا باقی ماند که با توجه به برنامه های کارشناسی ارائه شده شورای شهر اراک محمد ابراهیم عباسی به عنوان شهردار کلان شهر اراک انتخاب وبه وزارت کشور معرفی شد.

شهردار اراک شورا محوری را در دستور کار خود قرار داده

شهردار جدید کلان شهر اراک نیز در این مراسم با تقدیر از شهردار سابق اراک گفت: از حسن قربانی که به عنوان شهردار سابق اراک خدمات ارزنده ای را در زمان تصدی انجام داده باید به عنوان مدیر بحران در شهرداری یاد کرد.

محمد ابراهیم عباسی اولین رویکرد خود در قالب شهردار کلان شهر اراک را  تعامل، همکاری و هماهنگی با مدیران و مسئولین شهر بیان کرد و افزود:  قانونمداری و برنامه محوری از اصول کاری من به عنوان شهردار کلان شهر اراک است.

وی تا کید کرد: به عنوان شهردار اراک شورا محوری را در دستور کار خود قرار داده و تلاش خواهم کرد تا تمام اقدامات را براساس مصوبه و اجازه شورای شهر انجام دهم.

شهردار کلان شهر اراک بومی بودن خود را یک مزیت دانست و گفت: من مدیری بومی ام که برای توسعه و آبادانی کلانشهر اراک از هیچ تلاشی فروگذار نباشم.

کد خبر 2170947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha