۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۵

نوجوانان در "فیروزه" با شخصیت امام خمینی آشنا می‌شوند

نوجوانان در "فیروزه" با شخصیت امام خمینی آشنا می‌شوند

مستند "فيروزه" به تهيه كنندگي محمد رفعتي با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با شخصیت واقعی امام خمینی (ره) روی آنتن می‌رود.

محمد رفعتي درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: این مستند در دو قسمت 20 دقيقه‌اي تهيه شده و به بهانه سالروز رحلت امام خميني (ره) و قيام تاريخي 15 خرداد روي آنتن مي‌رود. تبيين شخصيت امام (ره) براي جوانان و نوجوانان امروز یک ضرورت است و ما در "فيروزه" سفرنامه تعدادي از دانش آموزان مدارس راهنمايي شهرري را می‌بینیم كه براي آشنايي بيشتر و واكاوي شخصيت امام خميني (ره) به مركز اسناد انقلاب اسلامي مي‌روند.

وی افزود: اين دانش آموزان در مركز اسناد انقلاب اسلامي به بررسي اسناد تاريخي قيام خونين 15 خرداد و همچنين مرور زندگي امام خميني (ره) به روايت اسناد ساواك مي‌پردازند. آن‌ها سپس به حسينیه جماران و بيت امام (ره) رفته و با مشاهده سبك زندگي ساده و بي آلايش اين بزرگوار با سيره عملي معمار جمهوري اسلامي آشنا مي‌شوند.

تهيه‌كننده "فيروزه" با اشاره به اينكه با وجود گذشت 24 سال از رحلت امام خميني (ره) كلام، راه و سيره عملي اين بزرگوار روشنگر ملت ايران است، ادامه داد: قصد داشتيم در اين مستند كوتاه نوجوانان و جوانان كشور را با شخصيت واقعي امام (ره) آشنا كنيم.

وي درباره حضور نوجوانان در مركز اسناد انقلاب اسلامي نيز توضیح داد: ساواك كه امام خميني (ره) را مهم‌ترين خطر احساس كرده بود،‌ اطلاعات كامل و بي نقصي از زندگي امام خميني (ره) را جمع‌آوري كرده است، اطلاعاتي كه حالا در اختيار مركز اسناد انقلاب اسلامي قرار دارد و در آن‌ها،‌ دستگاه امنيتي شاه ملعون بارها به شجاعت، قاطعيت و صلابت امام در اسلام‌خواهي، عدالت‌طلبي، ظلم‌ستيزي و آزادي‌بخشي اذعان كرده است.

"فيروزه" با موضوع سيره عملي امام خميني (ره) 14 و 15 خرداد ساعت 11:40 از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.

کد خبر 2068318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha