۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳

سیدعبدالله حسینی در شبکه افق

پیراهن امام(ره) صله شاعر فیروزه‌ای شد

پیراهن امام(ره) صله شاعر فیروزه‌ای شد

«فیروزه» این هفته به زندگی سیدعبدالله حسینی تنها شاعری که پیراهن امام خمینی(ره) را به عنوان صله شعرش گرفت، می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، «فیروزه» عنوان برنامه‌ای است از شبکه افق سیما به کارگردانی و تهیه کنندگی حسن حبیب‌زاده که سعی در شناساندن شاعران دوران انقلاب و پس از آن دارد.

تاکنون شعرای بزرگی همچون محمد رمضانی فرحانی، ناصر فیض، علیرضا قزوه و محمدعلی مجاهدی در فیروزه معرفی شده‌اند و این هفته نوبت به «سیدعبدالله حسینی» شاعر نام آشنای مشهدی رسیده است.

حسینی در سال 1343 به دنیا آمد. از سال 1356 در حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله میلانی مشغول تحصیلات دینی را شروع کرد و در 15 سالگی اصول دین را به نظم درآورد و این علاقمندی را با به نظم درآوردن مسایل منطقی (مثل اشکال اربعه و کلیات خمس) ادامه داد.

این شاعر انقلابی نخستین شعر جدی خود را در یکی از روستاهای خراسان سرود و با شرکت در اولین همایش سراسری شعر دانشجویان که طلاب هم می‌توانستند اشعارشان را به آن ارسال کنند به جمع شاعران انقلاب پیوست.

فیروزه

حسینی برای چندین سال مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی بود و به تبلیغ و تدریس در خارج از کشور اشتغال داشت، او همچنین در گردآوری مجموعه شعرهای طلاب همکاری و اهتمام جدی داشته است.

در یکی از مجالس در خدمت امام راحل (ره) و هنگامی که محمود کاوه شهید شد حسینی شعری را که سروده بود خواند: گر کاوه ما رفت، پُتک گرانش هنوز هست/ فریادهای صاعقه وارش هنوز هست.

همین سیدعبدالله حسینی است که به جهت شعری که سروده بود، پیراهن مبارک امام خمینی (ره) را به عنوان صله از ایشان طلب می‌‌کند و امام (ره) نیز پیراهن مبارکشان را به او می‌ بخشند.

«فیروزه» این هفته ساعت 19 روز شنبه 22 آذرماه و تکرار آن ساعت 17 روز بعد از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

کد خبر 2441315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha