۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۲

اتفاقات هفت روز ورزش؛

هدیه گوچی به ملت ایران/ قهوه سر سفره فوتبال/ بهشت زیر پای ورزشی‌ها!

هدیه گوچی به ملت ایران/ قهوه سر سفره فوتبال/ بهشت زیر پای ورزشی‌ها!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: بدون شک پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل کره‌جنوبی و صعود مستقیم به جام جهانی که سال 2014 در سرزمین قهوه برگزار می‌شود مهم‌ترین اتفاقات هفت روز گذشته ورزش بود که دیگر اتفاقات این هفته مانند جهانی شدن بسکتبال با ویلچر و موفقیت دوندگان ایرانی و مهم‌ترین نقل و انتقالات لیگ سیزدهم فوتبال را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفت روز رو به پایان با پیگیری نقل و انتقالات فوتبالی‌ها دنبال شد که شاید مهم‌ترین آنها پیوستن علی کریمی به تیم تراکتورسازی تبریز بود و البته آغاز به کار رسمی علیرضا جهانبخش، بازیکن پیشین داماش گیلان در یک تیم هلندی.

مهم‌ترین اتفاقات ورزشی در آغاز هفته رو به پایان، این دو انتقال بود و به دنبال آن اتفاقاتی مانند نایب قهرمانی آسیایی کشتی گیران در هر دو بخش آزاد و فرنگی، جهانی شدن تیم بسکتبال با ویلچر با قهرمانی در آسیا، آغاز تمرینات استقلال با یک بازیکن، حضور ورزشی‌ها در شورای شهر و مخالفت IOC با برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برای ورزش رقم خورد.

اما هیچ یک از این اتفاقات به اندازه پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی که به دنبال کری‌خوانی‌های سرمربی دو تیم به دست آمد و با جشن و پایکوبی بسیار همراه شد، تیتر رسانه‌ها نشد حتی معرفی گزینه‌های ریاست وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید و حتی دیدار دو نفر از آنها با رئیس جمهور منتخب!

مهم‌ترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از: 

کریمی به تراکتورسازی پیوست
کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس پس از توافق با مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز، با عقد قرارداد رسمی و یک ساله به این تیم تبریزی پیوست. قرارداد علی کریمی با مسئولان تراکتورسازی پنجشنبه گذشته منعقد شد. علی کریمی در تیم جدیدش شماره 28 را بر تن می‎کند.

رویانیان و دایی به روسیه دعوت شدند
باشگاه روبین‌کازان روسیه که علیرضا حقیقی دروازه‌بان سابق پرسپولیس را به خدمت گرفته است، پنجشنبه گذشته به طور رسمی از مدیر عامل و سرمربی پرسپولیس برای مذاکرات دو جانبه دعوت به عمل آورد. بر این اساس رویانیان و دایی اوایل تیرماه در سفری سه روزه عازم روسیه می‌شوند.

 
درگیری لفظی سرمربیان ایران و کره‌جنوبی و یک درخواست!
بعد از اینکه "چوی کانگ - هی"، سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی عنوان کرد که از ایرانی‌ها بیشتر از ازبک‌ها بدش می‌آید، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری تاکید کرد که مربی کره‌جنوبی باعث شرم و ننگ است و باید از همه عذرخواهی کند. اما این پایان درگیری لفظی میان مربیان دو تیم ایران و کره‌جنوبی پیش از دیدار تعیین کننده آنها در مسابقات مقدماتی جام جهانی نبود چراکه "چوی کانگ" پنجشنبه گذشته در واکنش به صحبت‌های کی‌روش از خبرنگاران کره‌ای خواست تا به او بگویند 11 لباس ازبکستان برایش بفرستد. در همین راستا و طی مذاکراتی که از سوی فدراسیون ایران انجام شد، شنبه گذشته اعلام شد که  مسئولان فدراسیون فوتبال کر‌ه‌جنوبی از سرمربی تیم ملی این کشور خواسته‌اند از فدراسیون و مردم ایران به خاطر اظهار نظرش عذرخواهی کند.

 
دونده ایران با طلا سهمیه جهانی گرفت
حسن تفتیان سریع‌ترین دونده جوان آسیا شنبه گذشته در فینال 100 متر مسابقات جام کازانف قزاقستان با ثبت زمان 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه علاوه بر شکستن رکورد ایران برای دو بار در طول یک روز و کسب مدال طلای این رقابتها، نخستین دو و میدانی کار ایران نام گرفت که ورودی A مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را کسب کرده است.
 
فوتبالیست ایرانی رسما به نایمیخن هلند پیوست
علیرضا جهانبخش، بازیکن پیشین تیم فوتبال داماش گیلان، جمعه گذشته به طور رسمی به تیم نایمیخن هلند پیوست. پیش از این باشگاه داماش گیلان و نایمیخن هلند در خصوص جهانبخش به توافق رسیده بودند اما مشکلات اداری مانع از حضور این مهاجم ایرانی در هلند شده بود.
 

 

کشتی‌گیران فرنگی‌کار جوان نایب قهرمان آسیا شدند
تیم کشتی فرنگی جوانان ایران جمعه گذشته با یک امتیاز اختلاف نسبت به کره‌جنوبی در رده دوم مسابقات قهرمانی آسیا ایستاد که در تایلند جریان داشت. در پایان این رقابت‌ها کره‌جنوبی 57 امتیاز کسب کرد و مجموع امتیازات ایران به 56 رسید.

بسکتبال با ویلچر ایران جهانی شد
تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران شنبه گذشته در فینال مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با شکست دادن 65 بر 55 استرالیا ضمن کسب عنوان قهرمانی این رقابتها جواز حضور در مسابقات جهانی ترکیه را هم کسب کرد.
 
 
 
آغاز تمرینات استقلال با یک بازیکن!
استقلال که تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، دور جدید تمرینات خود را پس از کش و قوس‌های فراوان و لغو چندین باره تمرین از شنبه گذشته با تنها یک بازیکن آغاز کرد. سیاوش اکبرپور تنها بازیکن بزرگسال این تیم بود که در تمرین حضور یافت و زیر نظر کادر فنی به تمرین پرداخت. چندین بازیکن امید هم در کنار اکبرپور حضور داشتند.
 
باقری مربی پرسپولیس شد
کریم باقری که پیش از این از سوی علی دایی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس معرفی شده بود، پس از نشستی که شنبه گذشته با محمد رویانیان داشت، به طور رسمی کار خود را به عنوان مربی در این تیم آغاز خواهد کرد.
 
آزادکاران ایران نایب قهرمان آسیا شدند
تیم کشتی آزاد جوانان ایران یکشنبه گذشته و در پايان رقابت‌های قهرمانی آسيا با كسب سه مدال طلا، يک نقره و دو برنز و مجموع 63 امتیاز بعد از هند به عنوان نايب قهرمانی دست یافت. این مسابقات در تایلند جریان داشت.
 
ورزشی‌ها در شورای شهر
اهالی ورزش که پیش از این در انتخابات مجلس و همچنین انتخابات ریاست جمهوری علاقه خود را برای وارد شدن به عرصه سیاسی و اجتماعی نشان داده بودند در چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهرها هم شرکت کرده و صاحب رای شدند طوریکه شش کرسی از 30 کرسی خیابان بهشت تهران به اهالی ورزش رسید. علیرضا دبیر، حسین رضازاده، هادی ساعی، حبیب کاشانی، احمد دنیامالی و عباس جدیدی موفق شدند با آرای خوبی به عنوان اعضای جدید شورای شهر تهران انتخاب شوند. البته دبیر، ساعی و کاشانی پیش از این هم در شورای شهر تهران فعالیت داشتند. البته حضور ورزشی‌ها در انتخابات شوراهای شهر به تهران محدود نمی‌شود و در سایر شهرها هم چهره‌های ورزشی موفق به کسب کرسی در شورای شهر خود شدند.
 
 
هافبک پیشین پرسپولیس در استقلال
پژمان نوری که سابقه بازی در تیم پرسپولیس را دارد سه شنبه گذشته با حضور در دفتر علی فتح الله زاده قرارداد داخلی خود را با باشگاه استقلال برای همراهی این تیم در لیگ سیزدهم امضا کرد. قرارداد نوری یک ساله امضا شد. این بازیکن سال گذشته به عنوان کاپیتان در تیم ملوان بندرانزلی بازی کرد.
 
مدافع استقلال به تیم فوتبال سپاهان پیوست
سرپرست تیم سپاهان سه شنبه گذشته از امضای قرار داد دوساله این باشگاه با علی حمودی، مدافع فصل گذشته استقلال خبر داد. این در حالی است که صحبت‌هایی مبنی بر تمدید قرارداد این بازیکن با آبی‎پوشان مطرح شده بود. البته به دنبال طرح این خبر، حمودی به دفتر فتح الله‌زاده رفت اما به خاطر اینکه از ورود مدیر برنامه‎هایش به دفتر فتح الله زاده خودداری شد، به حالت قهر آنجا را ترک کرد.
 
 
دیدار گزینه‌های وزارت ورزش با رئیس جمهور منتخب
پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران برخی نهادها و ارگان‌های مرتبط با ورزش، گزینه‌های خود برای نشستن روی صندلی وزارت ورزش و جوانان را پیشنهاد کردند. سیدمصطفی هاشمی طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی، مصطفی آجرلو مدیرعامل پیشین باشگاه پاس و استیل آذین تهران، حمیدرضا آصفی عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال و محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گزینه‌هایی هستند که از سوی قهرمانان و مدال آوران ورزشی به حسن روحانی معرفی شده‌اند. از این میان دادکان و هاشمی طبا دو گزینه‌ای هستند که از شانس بیشتری برخوردار هستند. این دو سه شنبه گذشته نشستی با روحانی داشتند. 
 
فوتبال ایران جهانی شد
تیم ملی فوتبال ایران که تا شروع دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات جهانی 2014 برزیل از شانس کمی برای صعود مستقیم به این رقابتها برخوردار بود، در آخرین دیدار این مرحله دست به کار بزرگی زد و با پیروزی برابر کره‌جنوبی به عنوان تیم اول گروه A به جام جهانی صعود کرد. این دیدار سه شنبه برگزار شد که طی آن تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه مونسو شهر اولسان، تیم ملی کره جنوبی را با یک گل شکست داد. قوچان‌نژاد زننده تک گل ایران بود. وی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.
 
 
IOC انتخابات ایران را منع کرد
رئیس کمیته ملی المپیک در نشست مجمع عمومی این کمیته از برگزاری انتخابات در 20 تیرماه خبر داد این در حالی است که چهارشنبه گذشته اعلام شد مقامات کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اجازه برگزاری انتخابات در این تاریخ را نداده است. بازگرداندن روسای برکنار شده و تایید شدن اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی توسط مجامع جهانی دو شرط مقامات IOC برای برگزاری انتخابات ایران است.

 

کد خبر 2078115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha