۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۰

اتفاقات هفت روز هفته؛

استعفای سه مدیر و کناره‌گیری یک سرپرست/ افشاگری علیه وزیر پیشنهادی!

استعفای سه مدیر و کناره‌گیری یک سرپرست/ افشاگری علیه وزیر پیشنهادی!

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: این هفت روز ورزش با هر اتفاق خوب و بدی مواجه شد. از دوپینگ یک فوتبالیست، استعفای سه مدیر لیگ برتری، کنار رفتن سرپرست فدراسیون پرحرف و حدیث کشتی و مشخص شدن وضعیت مدیریت دو فدراسیون گرفته تا اعلام زمان انتخابات کمیته ملی المپیک و البته شائبه‌هایی که در مورد سرپرست وزارت ورزش و جوانان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته رو به پایان ورزش کشور اگرچه مانند همیشه با حاشیه‌ها و تنش‌ها، استعفاها، محرومیت‌ها و .... همراه بود اما خالی از خبرها و اتفاقات خوشایند هم نبود چراکه در این هفته زمان انتخابات کمیته ملی المپیک بالاخره پس از یک سال کش و قوس تعیین شد تا ورزش کشورمان تا حدی بابت مدیریت المپیکی خیال خود را آسوده ببیند.

در این هفته همچنین پس از مدت‌ها پروسه مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها آغاز شد و در اولین مرحله مجمع فدراسیون شنا برگزار شد. البته گفته می‌شود این مجمع غیرقانونی بود اما به هر حال رای ماخوذه در این مجمع و نتیجه آن به رسمیت شناخته شد.

کفه حاشیه‌های این هفته ورزش اما خیلی سنگین‎تر از این رویدادهای خوب بود. حاشیه‌هایی که با استعفای عابدینی از مدیریت باشگاه داماش آغاز شد. البته بعد از او دو مدیر لیگ برتری دیگر یعنی زینی‌زاده و رویانیان هم کناره گیری خود را به نوعی اعلام کردند. ضمن اینکه حجت الله خطیب هم از مدیران مستعفی در این هفت روز ورزش بود.

حکم کمیته انضباطی در مورد کسر امتیاز از دو باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی شاید از مهمترین اتفاقات این هفته بود که منجر به کناره‎گیری مدیران این  دو تیم هم شد. ضمن اینکه در این هفته پس از مدت ها بازهم صحبت از دوپینگ یکی از بازیکنان لیگ برتری فوتبال به میان آمد. وزنه برداران هم دیگر رشته ای بودند که دوپینگی ها این رشته در این هفته معرفی شدند.

در این هفته ورزش و در روزی که سرپرست وزارت ورزش و جوانان به مجلس رفته بود، صحبت‌هایی در مورد اینکه وی یکی از متهمان تحت تعقیب مفاسد اقتصادی در موضوع پرونده بیمه ایران است که نسبت به عملکرد سیاسی وی نیز ابهاماتی مطرح است، به میان آمد.

در این هفت روز ورزش که مصادف با هفته ورزش بود، مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در تهران آغاز شد، تیم فوتبال جوانان دو دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را برگزار کرد، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال برگزار شد و ...

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارت است از:

آغاز هفته ورزش با پیام سرپرست وزارت ورزش و جوانان
هفته ورزش با پیام سید رضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان از جمعه گذشته شد. این هفته تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. ورزش و فرهنگ و اخلاق، ورزش و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، ورزش و سلامت عمومی، ورزش و سالمندان و معلولین و جانبازان، ورزش بانوان،  ورزش و نوع دوستی و ورزش و سلامت محیط زیست نام‌هایی است که به ترتیب برای روزهای این هفته در نظر گرفته شد.

استعفای عابدینی از مدیرعاملی باشگاه داماش
امیر عابدینی، مدیر عامل باشگاه داماش شنبه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی استعفایش را به اعضای هیات مدیره این باشگاه اعلام کرد. گفته می‌شود مشکلات مالی و انجام نشدن حمایت‌های لازم از سوی مسئولان باشگاه دلیل استعفای وی بوده است.


 

رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شد
محسن رضوانی، سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مجمع انتخاباتی این فدراسیون که شنبه گذشته برگزار شد با کسب اکثریت آرا برای مدت چهار سال ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. خان‌بانان، پورسعید و امینی رقیبان رضوانی در مجمع انتخاباتی بودند که وی موفق شد از مجموع 34 رای ماخوذه، صاحب 33 رای موافق شود.

پرسپولیس به صدرجدول نزدیک شد
هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر از پنجشنبه گذشته با برگزاری سه دیدار آغاز شد و طی سه روز متوالی پیگیری شد. در جریان این هفته از مسابقات تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان با توقف برابر سایپا و تراکتورسازی این فرصت را به پیرسپولس دادند تا با پیروزی 2 بر صفر برابر داماش گیلان به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کند و خود را به فاصله دو امتیازی صدرنشین برساند. ضمن اینکه استقلال در آخرین دیدار این هفته از مسابقات با گل دقایق پایانی وریا غفوری برابر نفت تهران به تساوی دست یافت تا دو امتیاز حساس برای رسیدن به جمع  مدعیان را از دست بدهد.

در سایر دیدارهای این هفته از مسابقات ملوان 2 بر یک گسترش فولاد تبریز را شکست داد تا به وضعیت بحرانی خود سر و سامان دهد. ذوب آهن و صبا به تساوی یک بر یک دست یافتند. استقلال خوزستان 3 بر 2 راه آهن بحران زده را شکست داد و فجرسپاسی در کرمان مس را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد. ضمن اینکه سپاهان در دیدار برابر سایپا به نتیجه تساوی بدون گل  دست یافت و دو تیم تراکتور سازی وفولاد 2 بر 2 مساوی کردند.

خادم جایگزین خطیب در فدراسیون کشتی شد
سرپرست فدراسیون کشتی یعنی حجت الله خطیب شنبه گذشته از حضور در انتخابات این فدراسیون انصراف داد. به دنبال این تصمیم و با توجه به اینکه وی پیش از این هم استعفای خود از ادامه کار در فدراسیون کشتی را اعلام کرده بود، یکشنبه گذشته رسول خادم، مدیر تیم‌‎های ملی کشتی با حکم حکم سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد.

مدال نقره آسیا برای سنگنورد ایرانی
رضا علیپور، سنگ‌نورد کشورمان یکشنبه گذشته در رقابت‌های جام جهانی چین به مدال نقره دست یافت و رکورد سرعت ایران را بار دیگر بهبود بخشید. علیپور در حالی صاحب این مدال شد که چند روز پیش از آن در جام جهانی هایانگ چین، با مغلوب کردن حریف روسی، نخستین مدال جهانی تاریخ سنگ‌نوردی ایران را کسب کرده بود.

لغو مجمع انتخاباتی فدراسيون كشتی و اتومبیلرانی
مجمع عمومی فدراسيون كشتی براي انتخاب رئيس جديد اين فدراسيون که قرار بود روز اول آبان ماه برگزار شود لغو و به زمان دیگری موکول شد. قرار بود انتخابات فدراسیون کشتی با حضور کاندیداهای قبلی انجام شود اما بر اساس این خبر که یکشنبه گذشته اعلام شد، باید برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام‌های جدید صورت بگیرد. همچنین بر اساس تصمیم روز یکشنبه مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اتومبیلرانی در تاریخ چهارم آبان ماه هم لغو شد. در مورد مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان هم ابتدا تصمیم به لغو آن گرفته شد اما پس از چند ساعت اعلام شد که مجمع این فدراسیون در زمان مقرر یعنی 29 مهرماه برگزار خواهد شد. 

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در بیمارستان بستری شد
مصطفی داودی، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی به علت عارضه و سکته مغزی در بیمارستان بستری شده است. او یکشنبه گذشته دچار این عارضه شد و سطح هوشیاری وی نیز پائین گزارش شده است. 

شایسته رئیس کمیته عمومی و اساسنامه کنفدراسیون تنیس آسیا شد
با اعلام یکشنبه گذشته رئیس فدراسیون تنیس آسیا، مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس کشورمان به عنوان رئیس کمیته عمومی و اساسنامه کنفدراسیون تنیس آسیا انتخاب شد. "آنیل خانا" همچنین از حضور علیرضا خروشی در کمیته  تنیس ساحلی و شاهرخ کشاورز در کمیته رسانه های کنفدراسیون تنیس آسیا خبر داد.

عنوان سومی نماینده تنیس روی میز ایران در اوپن جهانی جوانان
سروش امیری‌نیا که به عنوان تنها نماینده ایران در طرح توسعه فدراسیون جهانی و مسابقات اوپن جهانی جوانان در چین شرکت کرد، یکشنبه گذشته با کسب عنوان سومی این مسابقات به کار خودپایان داد.

دو مدال طلا و یک مدال برنز آسیایی برای کاناپولوکاران
مسابقات کانوپولوی قهرمانی آسیا که به میزبانی هند در جریان بود، یکشنبه گذشته با کسب دو عنوان قهرمانی و یک مدال برنز برای کانوپولوکاران کشورمان پایان رسید.‏ بر این اساس در این رقابت‌ها تیم‌‎ جوانان مردان و تیم ملی بانوان قهرمان شدند ضمن اینکه تیم ملی مردان نیز در رده سوم آسیا ایستاد.

کسر یک امتیاز از پرسپولیس و جریمه علی دایی
تیم پرسپولیس که در هفته سیزدهم لیگ برتر موفق شد خود را تا رده دوم جدول رده بندی بالا بکشاند، از سوی کمیته انضباطی جریمه و محکوم به کسر امتیاز شد. بر این اساس رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یکشنبه گذشته از محرومیت دو جلسه‌ای علی دایی، محرومیت یک جلسه‌ای محمد مایلی‌کهن و محکومیت سرمربی پرسپولیس به پرداخت 40 میلیون تومان جریمه نقدی خبر داد و اعلام کرد: از دو باشگاه پرسپولیس  و تراکتورسازی تبریز به دلیل اهانت‌های تماشاگران منتسب به آنها، یک امتیاز کسر شد.

زمان انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد
نشست مشترک اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان دوشنبه گذشته در محل این وزارتخانه برگزار شد و طی آن حاضرین به توافق رسیدند تا انتخابات کمیته ملی المپیک روز 25 آذرماه برگزار شود.  بر این اساس از 11 آذر ماه ثبت نام از کاندیداها آغاز خواهد شد. از 28 آبان نیز به اعضای مجمع نامه داده می شود تا برای انتخابات اعلام آمادگی کنند و پس از اینکه فرصت 8 روزه ثبت نام تمام شد، کاندیداها فرصتی هفت روزه دارند تا مشخصات خود را ارسال کنند.

معرفی دوپینگی‌های وزنه برداری
دوشنبه گذشته اسامی وزنه بردارانی که نتیجه آزمایش دوپینگ آنها مثبت تشخیص داده شده بود، اعلام شد. یاسین باقری و سهراب مرادی وزنه برداران دوپینگی هستند که به همین دلیل مسابقات جهانی را هم از دست دادند.

استعفای مدیرعامل تراکتورسازی و مخالفت با آن
حمید زینی‌زاده، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در اعتراض به رای صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت شکسته نشدن این رای از سمت خود کناره گیری خواهد کرد این در حالی است که هیات مدیره باشگاه تراکتور سازی با تاکید بر اینکه این استعفا به صلاح نیست اعلام کرد که با آن مخالفت خواهد شد. 

دوپینگ یک فوتبالیست مثبت اعلام شد
احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته از اعلام نتایج 37 تست نمونه گیری کنترل دوپینگ خبر داد و گفتکه 36 نمونه منفی و یک نمونه مثبت اعلام شده است. وی تاکید کرد که این نمونه‌ها عمدتا متعلق به مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور است.

ایلخانی رئیس فدراسیون چوگان شد
حمزه ایلخانی، سرپرست فدراسیون چوگان در مجمع انتخابات این فدراسیون که دوشنبه گذشته برگزار شد با کسب تمام آرای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ریاست این مجمع را بر عهده داشت.

رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داد
محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سه شنبه گذشته با انتقاد از حکمی که به طور همزمان برای کسر امتیاز از تیم فوتبال این باشگاه و محرومیت علی دایی صادر شده است، گفت که به خاطر ظلمی که در حق پرسپولیس شده، 48 ساعت پیش استعفایم را به هیات مدیره و مسئولان مربوطه دادم و تا زمانی که در این موضوع تعیین تکلیف نشود، به باشگاه نخواهم رفت.

معرفی سرپرست دفتر استعدادیابی وزارت ورزش
رامین طباطبایی سه شنبه با حکم نصرالله سجادی معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان شد. طباطبایی همزمان معاون دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هم بر عهده دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان متهم است!
سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان سه شنبه و در فاصله پنج روز مانده تا روز رای گیری برای توضیح برخی ابهاماتی که در رابطه با وی شنیده شده بود، به مجلس رفت تا در مورد آنها توضیح داد. همچنین وی با حضور در چند فراکسیون از برنامه های خود برای ادامه کار در وزارت ورزش و جوانان دفاع کرد. این در حالی است که صحبت‌هایی در مورد اینکه صالحی امیری یکی از متهمان تحت تعقیب مفاسد اقتصادی در موضوع پرونده بیمه ایران است که نسبت به عملکرد سیاسی وی نیز ابهاماتی مطرح است، به میان آمده بود.

7 مدال تیراندازان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
ششمین دوره رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا با حضور ورزشکاران 16 کشور از یکشنبه در تهران آغاز شد. در روز نخست این مسابقات ابراهیم برخورداری در ماده 10 متر بادی آقایان توانست با قرار گرفتن روی سکوی سوم این مسابقات به مدال برنز دست یابد. در دومین روز این  مسابقات و در رشته ۲۵ متر تپانچه بانوان بزرگسال، تیم ملی ایران با ترکیب مریم سلطانی، بهناز غلامی و الهام حریجانی به مقام ششم دست یافت. در ماده تپانچه ۵۰ متر مردان تیم ایران با ترکیب محمد احمدی، ابراهیم برخورداری و چنگیز مصیب‌زاده در رده ششم ایستاد.

همچنین در روز دوم مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و در فینال رشته ۱۰ متر بادی پوریا نوروزیان با متحمل شدن شکست به مدال نقره دست یافت.همچنین مهدی جعفری‌پویا و حسین باقری در رده‌بندی نهایی ابن رشته در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند. در بخش تیمی این رشته نیز تیم ایران به مدال نقره دست یافت.

اما سه شنبه و در سومین روز مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا با سه مدال طلا برای ایران همراه بود. در این روز از مسابقات تیم جوانان ایران متشکل از امیرحسین گل پسند، محمدحسین کریمی و محمدرضا سامع توانست عنوان نخست ماده 10 متر بادی را از آن خود کند. در فینال بخش انفرادی این رشته نیز، تیراندازان ایرانی موفق شدند با اقتدار بر سکوی اول و دوم این رقابتها بایستند. ضمن اینکه مهیار صداقت هم در فینال رشته تفنگ۱۰ متر بادی و در رده سنی نوجوانان توانست صاحب مدال طلا شود.

در ادامه مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در تهران هم سارینا قرابت در ماده تپانچه 10 متر جوانان به مدال طلا دست یافت. در رده تیمی این بخش نیز تیم ایران صاحب مدال نقره شد.

دو تساوی تیم فوتبال جوانان در مسابقات جهانی
تیم فوتبال زیر 17 سال کشورمان شنبه گذشته در نخستین دیدار خود در مسابقات جهانی امارات به تساوی یک بر یک برابر آرژانتین دست یافت. دومین دیدار این تیم در مرحله مقدماتی سه شنبه مقابل کانادا برگزار شد که طی آن شاگردان علی دوستی مهر دوباره به تساوی یک بر یک دست بسنده کردند. سومین دیدار تیم فوتبال جوانان در مسابقات جام جهانی روز جمعه برابر اتریش برگزار می‌شود. به واقع نتیجه این دیدار تعیین کننده سرنوشت تیم ایران برای صعود خواهد بود.

برگزاری لیگ برتر بسکتبال با 12 تیم
فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با حضور دوازده تیم برگزار خواهد شد. این تصمیم در نشست روز سه شنبه سازمان لیگ مصوب شد. پتروشیمی بندر امام، صنایع پتروشیمی ماهشهر، مهرام تهران، شهرداری گرگان، دانشگاه آزاد، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی، تکماش قزوین، افرا خلیج فارس و فولاد ماهان همراه با ذوب آهن و همیاری زنجان برگزارکننده فصل جدید مسابقات لیگ برتر خواهند بود.

یک مدال طلا و نقره ایران در مسابقات کاراته هنرهای رزمی
سعید احمدی نماینده وزن 67- کیلو گرم کاراته یکشنبه گذشته و در روز نخست مسابقات هنرهای رزمی که در روسیه جریان دارد به مدال طلا دست یافت این در حالی است که در این روز از رقابت ها نازنین دوستی از کسب مدال بازماند. در روز دوم این مسابقات هم  ذبیح اله پورشیب در  وزن 84+ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. حمیده عباسعلی در وزن  68+ کیلوگرم بانوان و حمیده عباسعلی در وزن  68+ کیلوگرم بانوان ورزشکاران ناکام ایران در این روز از مسابقات بودند.

کی روش جانشین فرگوسن نشد
کارلوس کی‌روش، سرمربی فعلی تیم ملی ایران که به همراه این تیم به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا در جام جهانی 2014 حضور خواهد داشت اعلام کرده قبل از این برای سرمربیگری منچستریونایتد پیشنهاد داشته اما آن را قبول نکرده است. کارلوس کی‌روش همچنین تاکید کرده از اینکه پیشنهاد یونایتدیها را نپذیرفته به هیچ عنوان پشیمان نیست.

آغاز دیدارهای جهانی تیم ملی فوتسال با تساوی
تیم ملی فوتسال دیدارهای خود در مسابقات جام جهانی کوچک برزیل را با تساوی آغاز کرد. نخستین دیدار شاگردان خسوس در این مسابقات بامداد چهارشنبه برگزار شد که طی آن با تساوی 2 بر 2 برابر آرژانتین متوقف شدند.

نتایج جام حذفی
در رقابت های جام حذفی که روز چهارشنبه برگزار شد پرسپولیس 5 بر یک پدیده مشهد را شکست داد و حریف الوند همدان شد. سایپا و استقلال خوزستان با شکست برابر حریفان خود از دور مسابقات کنار رفتند و راه آهن هم با پیروزی 7 بر 2 برابر تالار وحدت همدان راهی دور بعد شد.
 

کد خبر 2159058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha