۷ تیر ۱۳۹۲، ۸:۰۶

عبور جاده بدون در نظر گرفتن اهمیت باغ گیاه شناسی نوشهر منطقی نیست

عبور جاده بدون در نظر گرفتن اهمیت باغ گیاه شناسی نوشهر منطقی نیست

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اهمیت آموزشی و تحقیقاتی باغ گیاه شناسی نوشهر گفت: برای انجام پروژه های عمرانی نباید منابع طبیعی را نادیده گرفت.

شمس الله شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گذشته از اهمیت آموزشی و تحقیقاتی باغ گیاه شناسی نوشهر قدمت و پیشینه آن نیز بر ارزشهای اکلوژیکی این باغ می افزاید.

وی با بیان اینکه در کشورهایی که مشکل بیکاری و اشتغال و اقتصاد وجود دارد کمترین اهمیت به منابع طبیعی و محیط زیست داده می شود اظهار داشت: اما نگاه صرف اقتصادی داشتن به پروژه های عمرانی و در نظر نگرفتن اهمیت منابع طبیعی به ویژه در مورد این باغ که با یک جنگل و باغ و معمولی بسیار متفاوت است خساراتی ایجاد می کند که ممکن است هرگز جبران نشود.

به گفته عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، البته واضح است که مجریان پروژه هم با منابع طبیعی و باغ گیاه شناسی نوشهر دشمنی ندارند اما به خاطر صرفه اقتصادی که عبور جاده از این مسیر دارد بدون در نظر گرفتن اهمیت باغ در صدد اجرای آن برآمده اند.

شریعت نژاد تصریح کرد: به هر حال بررسی این پروژه بدون در نظر گرفت مولفه های زیست محیطی و اهمیت اکولوژیکی این باغ امکان پذیر نیست.
 

کد خبر 2083938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha