۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷

چقایی:

راه اندازی سامانه تغییر نشانی در استان مرکزی/ مهاجرت راحت تر رصد می شود

راه اندازی سامانه تغییر نشانی در استان مرکزی/ مهاجرت راحت تر رصد می شود

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از راه اندازی سامانه تغییر نشانی به صورت اینترنتی خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه که هزینه ای هم برای مردم ندارد می توان آمارهای دقیق تری از جمعیت مکان محور داشت و مهاجرت را راحت تر رصد نمود.

مهدی چقایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظور تسهیل امر و کاهش رفت و آمدها، سامانه اعلام تغییر نشانی از طریق اینترنت فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر نماید می بایست آن را در اسرع وقت به اداره ثبت احوال اطلاع دهداظهار داشت: متقاضیانی که آدرس آنها تغییر نموده و کد پستی آنها تغییر یافته می توانند به سایت اداره کل ثبت احوال استان مرکزی مراجعه و وارد لینک تغییر نشانی شده و آدرس جدید خود را اعلام و ثبت نمایند بدون اینکه بخواهند هزینه ای پرداخت نمایند.

چقایی خاطرنشان کرد: تغییر نشانی  زمانی ثبت خواهد شد که  ازطریق تلفن همراه اشخاص پیغام « اطلاعات تغییر نشانی شما در پایگاه ثبت احوال ثبت شد »  را از سامانه دریافت نمایید.

ثبت میانگین روزانه 56 ولادت در سه ماهه اول امسال

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت میانگین روزانه 56 ولادت در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: بطور میانگین روزانه 56 نوزاد در شهرهای استان متولد می شوند که نرخ ثبت ولادت استان در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این استان مرکزی رشد یک و نیم درصدی در ولادت داشته است، اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد پنج هزار 254 ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار ثبت ولادت در سه ماهه اول سال گذشته که پنج هزار 174 ولادت بوده رشدی 1.5 درصدی داشته است .

چقایی با اشاره به روند رشد ولادت در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که رشد سه درصدی نسبت به سال 90 داشته را کاهشی اعلام کرد و افزود: آمار ولادت در سه ماهه اول سال 90 بالغ بر 5 هزار و 20 ولادت بوده و در سه ماهه اول سال 91 بالغ بر پنج هزار و 174 ولادت و  ولادت در سه ماهه اول امسال 5 هزار و 254 نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه چالش بحران باروري پائين كه به احتمال بسيار زياد براي كشور ما نیز اتفاق می افتد، اضافه کرد: مطالعات پژوهشگران  نشان دهد كه جمعيت از حالت تعادلي خارج شده است بايد سياست‌هاي لازم در زمينه تعادل‌بخشي جمعيت تدوين و اعمال شود.

وی گفت: تك فرزندي و بي‌فرزندي و بعد سالمندي جمعيت از چالش‌هاي مهم جمعيتي كشور است.

کد خبر 2088753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha