۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸

همزمان با اولین اذان رمضان؛

مشهدیها در نشاط معنوی غرق شدند/ 12 هزار زائر و مجاور میهمان بارگاه رضوی

مشهدیها در نشاط معنوی غرق شدند/ 12 هزار زائر و مجاور میهمان بارگاه رضوی

مشهد - خبرگزاری مهر: همزمان با اولین افطار ضیافت الهی در بارگاه رضوی 12 هزار زائر و مجاور بر سفره رحمت ماه خدا به میزبانی امام غریبان نشستند و مشهد با اولین اذان رمضان غرق در نشاط معنوی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدای موذن که در فضا پیچید و اولین اذان رمضان جانها را تا عرش بالا برد ، شهر مشهد سراسر در نشاط معنوی غرق شد و مشهدیها همراه با همه مسلمانان جهان به ضیافت الهی وارد شدند.

مشهد به واسطه وجود حرم امام رضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر از داخل و یک میلیون زائر از خارج از کشور است.

امشب مراسم طرح اكرام رضوي از يك ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در حرم رضوی آغاز شد و مدعوين به محل پذيرايي هدايت شدند كه بيش از سه هزار متر سفره گسترده شده با نهايت تكريم راهنمايي و در بدو ورود بسته غذايي شامل 10 قلم پذيرايي مانند پنير، سبزي، شله زرد، نمك يك نفره و ديگر لوازم پذيرايي را دریافت کردند.

همچنین در ادامه این طرح در طي ماه مبارك رمضان 360 هزار نفر كه به صورت روزانه 12 هزار نفر از زائران و روزه داران مجاور علي ابن موسي الرضا(ع) بر سر سفره امام هشتم(ع) خواهند نشست.

از ساعاتی قبل از اولین غروب خورشید در مشهد الرضا مردم در جنب و جوش تدارک اولین افطار بودند تا سفره های افطار با شکوه و رونق هرچه بیشتر گشوده شود.

قنادی های شهر مشهد نیز از ساعاتی پیش از افطار با ازدحام مراجعان مواجه بود و مشهدیها در صف ایستادند تا شیرینی مخصوص رمضان یعنی زولبیا و بامیه را نیز در سفره داشته باشند.

 از عصر امروز پرده های فروش سوپ، آش و شله بر آشپزخانه ها ی این شهر نصب شد و باز هم رمضان امسال فروش شله و آش در مشهد رکورد خواهد زد.

همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان مجالس تفسیر و روخوانی قرآن نیز در مشهد گشایش یافت و در هر کوچه و محله جلسات قرآن در منازل برای بانوان و در مساجد برای آقایان برگزار شد.

ثمره روزه در مشهد نمایش نشاط و عدالت اجتماعی است و در این ماه روحیه ‌بی‌ تفاوتی نسبت به محرومیت‌ ها  از شهر رخت برمی بندد همه اقشار جامعه طعم گرسنگی و فقر را می چشند تا از اسراف و مصرف گرایی دور بمانند.

سفره های  اطعام و انفاق به نیازمندان در شهر گشوده است و هرشب خانه های بسیاری به بهانه رمضان میزبان روزه داران هستند.

مشهدیها به ضیافت الهی با شور وارد شدند و نشاط معنوی پایتخت معنوی ایران را فرا گرفت؛ در این ماه نفس ها نیز تسبیح خداست و خوابها عبادت است و دعاها به اجابت خواهد رسید.

......................................

گزارش : زهره رنگ آمیز

کد خبر 2094691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha