۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۵

مهر گزارش می دهد؛

برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام/ پیوند جاودانه قرآن و عترت در حریم رضوی

برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام/ پیوند جاودانه قرآن و عترت در حریم رضوی

مشهد - خبرگزاری مهر: این روزهای آسمانی پایتخت معنوی ایران شاهد برپایی بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام و بارگاه رضوی تجلی‌گاه پيوند جاودانه قرآن و عترت است و خادمان قرآنی حریم ملکوتی امام رضا(ع) با برگزاری روزانه 10 محفل نورانی انس با قرآن حدیث ثقلین را عینیت می بخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری روزانه 10 جلسه ترتيل قرآن در حرم با حضور 150 قاری ممتاز بين‌المللی و همچنين برگزاری 360 برنامه قرآنی از مهم‌ترين فعاليت‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارك رمضان است.

همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ۶۰ "محفل انس با قرآن در جوار عترت" و "برنامه ترتیل یک جزء قرآن کریم" ویژه خواهران در حرم مطهر رضوی با حضور قاریان و مرتلان خواهر در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برنامه ترتیل یک جزء قر آن کریم» همه روزه صبح‌ها از ساعت 9:30 لغایت 10:30 و " محفل انس با قرآن در جوار عترت" نیز از ساعت 10:30 لغایت 11:30 ویژه ماه مبارک رمضان در دارالقرآن‌الکریم حرم مطهربر پا می شود.

همچنین بعد از پایان محافل قرآنی خواهران، آیات روح‌بخش قرآن توسط مفسران زن ترجمه می‌شود تا شرکت کنندگان با تدبر و تعمق در آیات نورانی قرآن کریم روحشان تازه شود.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت برگزاری محافل و مجالس قرآنی در ماه مبارک رمضان در حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) می گوید: انس با قرآن از نگاه به آیات تا شنیدن، تدبر و تعمق در آیات نورانی قرآن مجید دارای آثار و برکات روحی و معنوی فراوان است، از این رو گسترش هنر قرائت، با توجه به جایگاه بی‌نظیر آن در بین هنرهای اسلامی و جذابیت بسیار آن در بین آحاد مردم به ویژه زنان، شروع خوبی برای مأنوس کردن این قشر با ترجمه و مفاهیم آیات شریفه است.

لسانی می افزاید: قرآن و عترت دو میراث گران قدر رسول‌الله(ص) هستند که به عنوان نماد و سرلوحه تمامی فعالیت‌های تبلیغی– دینی شیعه به ویژه آستان مقدس حضرت رضا(ع) شناخته می‌شوند.

رمضان و تبیین سبک زندگی

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی محور اصلی برنامه‌های ماه رمضان تبيين سبك زندگی قرآنی و محوريت برنامه‌های فرهنگی ـ تبليغی حرم مطهر رضوی(ع) انس و تدبر با قرآن بیان می کند و می افزاید: تببين معارف اسلامی، تزكيه نفس، آشنايی با نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه از ديگر راهبردهای اساسی در ماه مبارك رمضان به شمار مي‌رود.

حجت‌الاسلام سيد جلال حسينی از تدارک چهار هزار برنامه فرهنگی در قالب‌های سخنرانی، ادعيه و مناجات‌خوانی، محافل قرآنی، مسابقات فرهنگی، مشاوره، نشست‌های تخصصی و توليدات فرهنگی در حرم رضوی خبر می دهد و می افزاید: امسال حرم مطهر رضوی تجلی‌گاه پيوند جاودانه قرآن و عترت خواهد بود و اين در واقع عينيت بخشيدن به حديث شريف ثقلين است.

وی بیان می کند: روزانه دو برنامه ترتیل قرآن در حرم مطهر رضوی به صورت زنده از رسانه ملی در حال پخش است که زمان آن صبح‌ها بعد از نماز صبح ساعت 4:30 دقیقه در صحن آزادی که از شبکه یک سیما و ساعت 10:30 صبح در رواق امام خمینی(ره) از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

حجت الاسلام حسینی از برگزاری بزرگ‌ترين محفل قرآنی جهان اسلام را علاوه بر حرم مطهر در سراسر كشور خبر می دهد و می افزاید: در شب 23 ماه مبارك رمضان مستحب است كه انسان سوره‌های روم، دخان و عنكبوت را قرائت كند، از همين رو اين سوره ها در كتابچه‌های مخصوص گنجانده شده و در بين زائران حرم مطهر رضوی(ع) توزيع خواهد شد و همزمان اين سوره‌ها به مدت يك ساعت به صورت سراسری و با ترتيل قرائت مي‌شود.

تفسیر قرآن کریم

وی به برگزاری برنامه تفسیر قرآن پس از برنامه افطار در صحن جامع رضوی و صبح‌ها قبل از نماز صبح در رواق امام توسط حجت‌الاسلام قرائتی، رئيس ستاد اقامه نماز كشور اشاره و می گوید: 120 نشست تخصصی تدبر در قرآن در حرم تشكيل و كارگاه‌های آموزشی قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی و تجويد در حرم مطهر و 800 شعبه در شهر مشهد ويژه 10 هزار مخاطب و با حضور 200 استاد قرآن و يك هزار خادم قرآنی از ديگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ماه است.

وی با اشاره به ارائه 1030 برنامه در اين زمينه با موضوعاتی همچون اثرات روزه و رمضان و خودسازی و تكامل با حضور سخنرانان برجسته كشوری می افزاید: 600 حلقه معرفت به صورت 20 حلقه در روز نيزاز دیگر برنامه های در حال اجراست.

جلسات قرائت دعا و مناجات از مهم‌ترين برنامه‌ها جهت توجه به رفتارسازی و تزكيه نفس است که در نیمه شب های ماه رمضان در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر با حضور مداحان برجسته کشوری برگزار می شود و در این ماه زائران و مجاوران می توانند از  برنامه‌های فرهنگی ـ تبليغی حرم مطهر بهره مند شوند.

این روزهای آسمانی  پایتخت معنوی ایران شاهد برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام در حرم رضوی است و شب‌های قدر نیز بزرگ‌ترين محافل ذكر و مناجات در کشور در این بارگاه برپا خواهد شد.

..........................................

گزارش:زهره رنگ آمیز

کد خبر 2099628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha