۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴

در یازدهمین شب/

حضور سه نسل از خاندان الهی قمشه ای در "بر آستان جانان"/ قدردانی از پیشکسوت قرآنی

حضور سه نسل از خاندان الهی قمشه ای در "بر آستان جانان"/ قدردانی از پیشکسوت قرآنی

شهرری - خبرگزاری مهر: در یازدهمین شب از ویژه برنامه "بر آستان جانان" فرهنگسرای ولاء دکتر مهدیه الهی قمشه ای، فریبا الهی قمشه ای و دلشاد الهی قمشه ای حضور داشتند که طی این برنامه از سید مرتضی لاجوردی پیشکسوت قرآن و چهره برجسته قرآنی کشور تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین شب از ویژه برنامه "برآستان جانان" شامگاه شنبه با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز کشور ایزد پناهی آغاز شد و با اجرای سید رضا نواب و محمد حسین رضایی همراه بود.

در شب یازدهم برآستان جانان فرهنگسرای ولاء سه نسل از خانواده الهی قمشه ای مهدیه الهی قمشه ای مادر، فریبا الهی قمشه ای فرزند و دلشاد الهی قمشه ای نوه حضور داشتند.

دکتر مهدیه الهی قمشه ای در خصوص "مهربانی با همسر" برای تماشاگران ویژه برنامه بر آستان جانان فرهنگسرای ولاء سخنرانی کرد و گفت: ادبیات کشور ما سر تا سر ستایش از خانواده و زندگی است.

فضای انس و محبت بین پدر و مادر در تربیت کودکان بسیار مهم است

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند "بهترین مردان ما مردانی هستند که به همسر خود محبت کنند" ادامه داد: فضای انس و محبت بین پدر و مادر در تربیت و پرورش کودکان بسیار مهم و پرشور است.

دکتر الهی قمشه ای کتاب پنج گنج نظامی گنجوی را به عنوان یکی از کتابهای شاخص در زمینه آموزه های اخلاقی و در باب ستایش و احترام خانواده دانست و خواندن آن را به مخاطبین توصیه کرد و در پایان به نقل از پدر مرحوم خود، بیان داشت: تحصیل در دوران جوانی و خدمت به خلق دو کاری است که اگر انسان به آن مشغول باشد هرگز احساس پشیمانی نمی کند.

لازم به ذکر است، دلشاد الهی قمشه ای در ادامه این ویژه برنامه شعری با عنوان "سلام" را برای مخاطبین دکلمه کرد.

دلشاد الهی قمشه ای نوه دکتر مهدیه الهی قمشه ای در رشته ادبیات تحصیل می کند و همانند فقیه مهدی الهی قمشه ای طبع شعر و دستی در ادبیات دارد.

زندگی توأم با محبت را به خود و دیگران هدیه کنید

سپس فریبا الهی قمشه ای در این مراسم با خواندن ابیاتی بر مخاطبین توصیه کردند که با عشق و نگاهی عاشقانه به هستی و مخلوقاتش نگاه کنند و زندگی توأم با محبت را به خود و دیگران هدیه کنند.

گفتنی است، فریبا قمشه ای دختر دکتر مهدیه الهی قمشه ای عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد دانشگاه در رشته شیمی است.

در ادامه این برنامه "سید مرتضی لاجوردی" پیشکسوت قرآن و چهره برجسته قرآنی کشور که شاگردان بسیاری را در عرصه قرآن پرورش دادند و چند تن از قاریان ممتاز کشور در محضر ایشان درس آموخته اند نیز در این مراسم در خصوص "مهربانی با فرزند" به والدین گفت: فرزندان خود را از دوران کودکی با قرآن و آموخته های آن انس دهید و آنان را به حفظ و قرائت قرآن کریم تشویق کنید.

اگر فرزندان از کودکی به قرآن روی بیاورند هرگز آن را فراموش نمی کنند

وی ادامه داد: اگر فرزندان شما از کودکی به قرآن روی بیاورند هرگز آن را فراموش نمی کنند و ملکه ذهن آنها می شود.

در پایان لوح تقدیری به رسم یادبود از طرف فرهنگسرای ولاء توسط یک پدر شهید که از بین تماشاگران برنامه بود به استاد لاجوردی اهدا شد.

گروه نمایش "بچه های ایران" به سرپرستی مهدی قلعه، کار موزیکال با لایه هایی از طنز در دو بخش مجزا اجرا کردند؛ برنامه این گروه نمایشی با موضوع مهربانی با اجرای عطا مقیمی و علی صفا برگزار شد.

در ادامه این مراسم، سه نفر از مخاطبین به روی سن دعوت شدند و آهنگ شهر مهربانی محمد علیزاده را لب خوانی کردند.

در برنامه دیگری از برآستان جانان فرهنگسرای ولاء دوبله زنده توسط حسین شعبانی و گروه دوبله رادیو برگزار شد که از بخشهای جذاب و جالب توجه برنامه بود.

در ادامه هفت نفر از پدران به همراه فرزندان خود توسط گروه دوبله رادیویی برای اجرای مسابقه به روی سن دعوت شدند و مسابقات جذاب و جالبی برای مخاطبین اجرا کردند.

گفتنی است، در این برنامه همانند شبهای گذشته دعاهای مخاطبین در گوی شیشه ای قرار گرفت و در پایان به قید قرعه سه دعا خوانده شد و مخاطبین برای اجابت آن دعا کردند و ارتباط مستقیم با حرم امام رضا(ع) برقرار شد.

کد خبر 2101366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha