۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰:۲۱

گزارش از سیلاب جیرفت/

لزوم امدادرسانی فوری به سیل زدگان جیرفت/ 200 خانه در حسین آباد در گل و لای فرو رفت

لزوم امدادرسانی فوری به سیل زدگان جیرفت/ 200 خانه در حسین آباد در گل و لای فرو رفت

جیرفت - خبرگزاری مهر: حسین آباد کانون سیلاب در شهرستان جیرفت عنوان شده است هم اکنون 200 خانوار در این مرکز جمیعتی به دلیل نبود سیل بند و ساختار نامناسب شهری خانه هایشان مملو از گل و لای شده است و مردم خواستار امدادرسانی فوری و تامین امنیت منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر بارندگی شدید در شهر جیرفت سیلاب این شهر جنوبی استان کرمان را فراگرفته است این درحالی است که از این شهر دو رودخانه بزرگ می گذرد که شامل رودخانه دائمی هلیل رود و رودخانه فصلی ملنتی می باشد.

اما آبگرفتگی شهری به دلیل شیب شهر به سمت محله حسین آباد در انتهی خیابان مصلی جیرفت هدایت شده است این در حالی است که به دلیل عدم وجود سیل بند و کانالهای انتقال آب بخش قابل توجهی از سیل شهری به سمت این محله جاری شده است.

هم اکنون 200 خانه در این بخش از شهر زیر گل و لای قرار دارد و مردم برای حفظ وسایل زندگی شان در حال خروج وسایلشان از خانه ها هستند.

دستگاههای امدادی به دلیل آبگرفتگی خانه ها و احتمال ریزش ساختمانها از ساکنان خواسته اند این منطقه را تخلیه کنند.

هم اکنون دهها دستگاه کامیون و لودر از سوی دستگاههای امدادی و مردم در حال تخلیه منطقه هستند اما آنچه که به شدت در این منطقه نیاز است استفاده از دستگاههای پمپاژ می باشد تا آب سیلاب از خانه های مردم خارج شود.

حسین آبادی ها از نحوه امدادرسانی گله مند هستند/ لزوم اسکان موقت سیل زدگان

با وجود اعلام مسئولان در خصوص کمک رسانی به مردم اما مردم حسین آباد از نحوه کمک رسانی بسیار گلایه دارند.

محمد یکی از ساکنان این منطقه در گفتگو با مهر اظهارداشت: چرا مسئولان قبل از بروز سیلاب در خصوص بارش باران به مردم هشدار نداده اند این درحالی است که چند روز قبل در سیستان و بلوچستان بارشهای شدید موجب بروز سیلاب گسترده شده بود و مسئولان باید از قبل پیش بینی بروز چنین وضعیتی را می کردند.

وی افزود: از زمان بروز سیلاب تا اعزام گروههای امدادی به منطقه زمان بسیاری از دست رفت و موجب شد سیلاب وارد خانه های مردم شود.

احمد شعبانی از ساکنان این منطقه نیز به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از وسایل خانه ها زیر آب و گل و لای فرو رفته است و خسارات زیادی به مردم وارد شده است.

وی تصریح کرد: با این روند خانه ها دچار نرم گرفتگی و آبگرفتگی شده اند و احتمال ریزش دیوارها وجود دارد از سوی دیگر با وجود چندین ساعت از سیلاب و تاریکی هوا و تخلیه برخی از خانه ها هیچ گونه اسکان موقتی صورت نگرفته است و حتی یک مدرسه و یا مسجد برای اسکان سیل زدگان در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: امدادرسانی به سیل زدگان مطلوب نیست و مردم در معابر و خیابانها سرگردان هستند.

اعزام 15 اکیپ امدادی به مناطق سیل زده

با این وجود مدیرعامل هلال احمر استان کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: در چندین شهرستان استان کرمان از جمله جیرفت، سیرجان و بم گزارش سیلاب داریم.

کاووس محمودی افزود: هم اکنون 15 تیم تخصصی به مناطق سیل زده اعزام شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون اکیپ های امداد رسانی در اکثر شهرستانهای سیل زده حضور دارند و وضعیت امدادرسانی به صورت عادی در حال انجام است.

وی البته گفت که وضعیت در تمام مناطق به نسبت عادی است اما در جیرفت  همچنان در تلاش برای عادی کردن وضعیت هستیم.

وی گفت: تیمهای امدادی در صورت اعلام نیاز فرمانداریها آماده امدادرسانی است.
 

کد خبر 2111544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha