۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۲۱:۵۸

روز نخست از هفته نهم لیگ برتر؛

شکست استقلال برابر ذوب‌آهن در دیداری جنجالی/ سومین باخت قبل از بازی بزرگ

شکست استقلال برابر ذوب‌آهن در دیداری جنجالی/ سومین باخت قبل از بازی بزرگ

روز نخست از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر با پیروزی ذوب‌آهن اصفهان برابر استقلال تهران به پایان رسید تا آبی‌پوشان تهرانی سومین بازی بدون برد و سومین باخت خود در لیگ سیزدهم را تجربه کنند. این شکست در شرایطی رقم خورد که استقلالی‌ها هفته آینده در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیداری مهمی را با بوریرام تایلند پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز نخست از هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه شب با برگزاری دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران به پایان رسید، دیداری حساس و پرحاشیه که در نهایت با برتری 2 بر صفر تیم ذوب‌آهن اصفهان همراه شد تا استقلال را در آستانه دیدار مهم در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر بوریرام تایلند، سومین دیدار متوالی‌اش در لیگ برتر را بدون پیروزی پشت سربگذارد.

قضاوت این مسابقه که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، برعهده یدالله جهانبازی بود که مهدی رجب‌زاده (15) و قاسم حدادی‌فر (51) گل‌های تیم ذوب‌آهن را به ثمر رساندند. همچنین هادی تامینی از تیم ذوب‌آهن و پژمان نوری، هاشم بیگ‌زاده و محمد مهدی نظری از تیم استقلال بازیکنان اخطاری این بازی لقب گرفتند.

اشتباهات خط دفاع استقلال و ضد حملات سرعتی یکی از عوامل رسیدن به گل‌های برتری و ایجاد موقعیت‌‎های ذوب‌آهنی‌ها در این بازی بود. البته در 20 دقیقه پایانی این دیدار توپ و میدان در اختیار تیم استقلال بود که عملکرد خوب دروازه‌بان ذوب‌آهن مانع از به گل رسیدن آبی‌پوشان تهرانی در این بازی شد. هرچند یکی دو صحنه مشکوک در 10 دقیقه آخر مسابقه رقم خورد که این مسائل با اعتراضات شدید امیر قلعه‌نویی همراه شد.

در دقیقه 86 هم ضربه محمدمهدی نظری توسط محمد صلصالی از روی خط دروازه بیرون کشیده شد که استقلالی‌ها معتقد بودند این توپ وارد دروازه ذوب‌آهن شده است. همین مسئله باعث درگیری فیزیکی بین سینا عشوری بازیکن ذوب‌آهن و محمدمهدی نظری مهاجم استقلال شد که این درگیری با دخالت بازیکنان و کادرفنی دو تیم به پایان رسید. البته داور بازی به این اتفاق واکنشی نشان نداد. همین مسائل باعث شد کریم بوستانی مربی تیم استقلال هم در دقیقه 90 به خاطر اعتراض به داور از زمین بازی اخراج شود.

با این پیروزی تیم ذوب‌آهن اصفهان 12 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های سپاهان اصفهان و سایپا البرز از رده یازدهم به رده هشتم رسید. استقلال هم با 15 امتیاز همچنان در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر باقی ماند. این سومین شکست شاگردان قلعه‌نویی در سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور بود.

برنامه ادامه دیدارهای هفته نهم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - 22 شهریورماه 92
* راه‌آهن سورینت - فجرسپاسی شیراز، ساعت 17:30 ورزشگاه تختی تهران
* مس کرمان - فولاد خوزستان، ساعت 18:15، ورزشگاه امام علی(ع) کرمان
* سایپا البرز - نفت تهران، ساعت 18:40، ورزشگاه انقلاب کرج
* استقلال صنعتی خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 18:45، ورزشگاه تختی اهواز
* داماش گیلان - صبای قم، ساعت 19، ورزشگاه عضدی رشت
* پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز، ساعت 20، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده‌بندی لیگ برتر:
1- فولاد خوزستان 18 امتیاز
2- تراکتورسازی تبریز 16 امتیاز - تفاضل گل 5+ (یک بازی بیشتر)
3- نفت تهران 16 امتیاز - تفاضل گل 4+
4- استقلال تهران 15 امتیاز (یک بازی بیشتر)
5- پرسپولیس تهران 14 امتیاز
6- سپاهان اصفهان 12 امتیاز
-----------------------------------------
14- راه‌آهن سورینت 6 امتیاز
15- فجرسپاسی شیراز 5 امتیاز
16- مس کرمان 4 امتیاز

کد خبر 2134423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha