۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

همزمان با سراسر كشور/

رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي خراسان شمالي برگزار شد

رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي خراسان شمالي برگزار شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: در نخستين روز هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر كشور، مراسم رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي در شهرهاي مختلف استان خراسان شمالي نيز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح يكشنبه 31 شهريور و در سالروز آغاز جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس، مراسم رژه يگان هاي نمونه نظامي و انتظامي خراسان شمالي در شهرهاي مختلف اين استان برگزار شد.

اين مراسم در بجنورد؛ مركز استان خراسان شمالي با حضور آيت الله حبيب الله مهمان نواز؛ نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري، سردار محمدحسین آل اسحاق؛ معاون هماهنگ كننده سازمان پدافند غيرعامل كشور، سيدعلي اكبر پرويزي؛ استاندار جديد خراسان شمالي، فرماندهان نظامي و انتظامي، شماري از مسئولان و مديران و نيز اقشار مختلف مردم در بلوار دولت برگزار شد.

در اين مراسم آخرين دستاوردها، تجهيزات و ادوات نظامي و دفاعي توسط يگان هاي نمونه ارتش، سپاه و نيروي انتظامي خراسان شمالي به نمايش درآمد و یگان های پیاده و محمول نیروهای مسلح از جلوی جایگاه سان و از مقابل و فرماندهان ارشد نظامی عبور كردند.

در اين آيين يگان هاي منتخب نظامي و انتظامي استان، رژه  موتوري و پياده  خود را از مقابل قرآن كريم، تمثال بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي انجام داده و اقتدار و توان نظامي خود را به نمايش گذاشتند.

در مراسم رژه سالروز آغاز جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس در بجنورد ابتدا نیروهای پیاده يگان هاي نظامي و انتظامي استان رژه خود را برگزار و سپس اداوات جنگی سبک و سنگین از کنار جایگاه عبور كردند.

به گزارش خبرنگار مهر از شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي، مراسم رژه نخستين روز هفته دفاع مقدس صبح امروز در مراكز تمامي شهرستان هاي استان نيز برگزار شده است.

گفتني است، برنامه هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس در كشور همه ساله از 31 شهريور و سالروز آغاز جنگ تحميلي آغاز و تا ششم مهر ماه برگزار مي شود.

عناوین هفته دفاع مقدس در سال 1392 به شرح زیر اعلام شده است:

یکشنبه 31 شهریورماه"اقتدار و صلابت"؛ رژه نیروهای مسلح

دوشنبه اول مهرماه"دانش‌پژوهی و دفاع ملی"؛ بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی و توجه به پدافند غیرعامل

سه‌شنبه دوم مهرماه"سربازی و پایمردی"؛ توجه به خدمت مقدس سربازی و دلاوری‌های سربازان در مقابله با دشمن

چهارشنبه سوم مهرماه"عفاف و پاسداری"؛ نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی

پنجشنبه چهارم مهرماه"ایثارگران و شهیدان"؛ گرامیداشت یاد شهدا و نکوداشت جانبازان، آزادگان و روز غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا

جمعه پنجم مهرماه"رزمندگان و ولایت‌مداری"؛ وحدت نیروهای مسلح و پاسداشت حماسه عملیات ثامن الائمه (ع)

شنبه ششم مهرماه"روز درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی"؛ توجه به دریافت عبرت‌های حاصل از جنگ تحمیلی

کد خبر 2140212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha