۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۵

پیش از ظهر امروز/

رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح در شاهرود برگزار شد

رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح در شاهرود برگزار شد

شاهرود - خبرگزاری مهر: مراسم رژه يگان هاي نمونه سپاه، نیروی های انتظامی و لشگر 58 تکاور ذوالفقار همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در شاهرود برگزار شد و یگان های حاضر در میدان توانمندی های دفاعی و نظامی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه شاهرود ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغازین روز هفته دفاع مقدس در مقابل مرکز معادن ذغالسنگ البرز شرقی شاهرود برگزار شد گفت: دشمن بداند گذشته ایران آینده خاورمیانه و کشورهای مسلمان است و بیداری اسلامی صورت گرفته در منطقه جرقه ای کوچک از این واقعه است.

حجت الاسلام محمود ترابی ضمن اشاره به این مطلب که دفاع مقدس خیزشی عظیم بود که جز با نیروی ایمان و باور قلبی نمی توانست نتیجه ای اینچنین در بر داشته باشد افزود: رزمندگان ما بودند که الگویی پدید آوردند که بعد از گذشت سی سال الگوی کشورهای منطقه شده و اگر این مدل و آن باور نبود، منبعی هم برای ایجاد چنین تحولات عظیمی برای برپایی حق و عدالت و حکومت اسلامی در کشورهای اسلامی چون مصر رخ نمی داد.

وی با اشاره به این مطلب که در حیات انسانی انقلاب طبق مبانی قرآنی سه طاغوت باید سرنگون شوند و تعالیم سعادت ‌گستر الهی جایگزین آنها شود خاطرنشان کرد: در قرآن کریم به موسی (ع) دستور داده می‌شود به سمت این سه طاغوت (فرعون نماد طاغوت سیاسی، هامان نماد طاغوت فرهنگی و قارون نماد طاغوت اقتصادی) حرکت کند و در پی اصلاح این سه حوزه برآید.

طاغوت سیاسی نابود شد اما طاغوت های فرهنگی و اقتصادی هنوز باقی هستند

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: حیات مادی انقلاب یکی از ابعادی است که در هر انقلاب به آن توجه می شود و مشخصاً به توسعه در صنعت، فناوری‌های نوین و مجموعا پیشرفت در هرآنچه که شاکله تمدن امروز بشری را پی ریخته است باز می‌گردد که در این حوزه و به استناد دستاودهای به دست آمده در این سه دهه عملکرد جمهوری اسلامی قابل توجه است.

ترابی با تاکید بر بررسی حیات دوم که از حیات اول مهم‌تر است عنوان کرد: این بعد از حیات، ساحت حیات انسانی یک انقلاب است که وجه تمایز تفکر دینی انقلاب ما با تفکرات و اندیشه‌های حاکم بر بشریت امروز در آن به‌طور کامل نشان می دهد چرا که در حیات انسانی انقلاب طبق مبانی قرآنی سه طاغوت باید سرنگون شوند و تعالیم سعادت‌گستر الهی جایگزین آنها شود.

وی با بیان این مطلب که تجربه تاریخی جمهوری اسلامی نشان‌دهنده آن است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 57 طاغوت سیاسی نامشروع سرنگون شد و به جای آن حاکمیت سیاسی مشروع جایگزین شد اظهار داشت: نکته مهم در دوران پس از سرنگونی طاغوت سیاسی تکلیفی است که حکم بر اسقاط طاغوت فرهنگی واقتصادی را تجویز می کند که در بسیاری از موارد در طول تاریخ جمهوری اسلامی اقدام چندانی صورت نپذیرفته و در گوشه و کنار شاهدیم که ساختار اقتصادی و فرهنگی غیر از آن چیز که مورد نظر امام و رهبری انقلاب است پیش می رود.

دنیا می داند هیچ قدرتی جرئت کوچکترین حمله نظامی به ایران را ندارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این آئین گفت: یک اثر مهم دفاع مقدس که رزمندگان بر جا گذاشتند این بود که همه دنیا فهمیدند هیچ قدرتی جرئت کوچکترین حمله نظامی به ایران را ندارد.

علیرضا خلخالی با اشاره به این که در دفاع مقدس ریشه انقلاب را به جهانیان شناساندیم افزود: رزمندگان ما به دنیا نشان دادند که ایستادگی و مقاومت می تواند آن ها را تثبیت کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی جنگ کردیم که هیچ زمینه موافقی همراه ایران نبود و شرایط بسیار سخت بود خاطرنشان کرد: اما به فرموده امام این انقلاب نعمت بود نه نغمت و برکت های فراوانی را برای کشور و مردم ما به همراه آورد و تا به امروز همچنان نزول این برکات ادامه دارد.

دشمن به دنبال تضعیف نقاط قوت ایران است

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با یادآوری این مطلب که دشمن همواره به دنبال گرفتن نقاط قوت یا تضعیف آن در کشور ما بوده تصریح کرد: اگر امروز از حق انرژی هسته ای خود نیز بگذریم فردا موضوع دیگری دستمایه تحریم ها و حرکات دشمن برای تضعیف نقاط قوت کشور عزیزمان خواهد شد.

خلخالی در پایان وجود جوانان و نخبگان معتقد و مومن را سرمایه عظیم کشور معرفی و اذعان کرد: ملت ايران در سال‏هاي اخير فاصله خود را با قافله تكنولوژي و علم و از جمله تكنولوژي هسته ‏اي كمتر از گذشته كــرده است و شك نيست كه هر روز قــــدم‏هاي مؤثرتري به جلو برخواهد داشت.

یگان های مسلح پیاده و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج حاضر در میدان رژه رفتند و توانمندی های دفاعی و نظامی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

کد خبر 2140576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha