۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵

سرهنگ نادري اعلام کرد:

افزایش 23 درصدی تلفات جاده ای در کردستان/ کنترل اتوبوس ها در دستور کار

افزایش 23 درصدی تلفات جاده ای در کردستان/ کنترل اتوبوس ها در دستور کار

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راه های کردستان از افزایش 23 درصدی تلفات جاده ای در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 91 خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رمضان نادری صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در شش ماهه سال 92 میزان تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در همین راستا تشدید برخورد با رانندگان متخلف در سطح جاده های کردستان در دستور کار پلیس راه استان قرار گرفت و 156 جلد گواهینامه رانندگان متخلف ضبط شد.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: در بحث کنترل تخلفات حادثه ساز و سبقت غیر مجاز 19 درصد، سرعت غیر مجاز 23 درصد، انحراف به چپ 32 درصد و نبستن کمربند ایمنی 18 درصد در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 91 افزایش برخورد داشته اسم.

نادری یادآور شد: در همین راستا 18 جلد گواهینامه به دلیل انجام حرکات مخاطره آمیز، 37 جلد به دلیل استعمال مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی و 101 جلد نیز به دلیل به حد نصاب رسیدن نمرات منفی رانندگان متخلف طی شش ماه اول سال 92 ضبط شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصادف اتوبوس های مسافربری در محور استان قم و 44 کشته به جای مانده از این حادثه اشاره کرد و بیان کرد: در همین راستا طرح کنترل و نظارت بر اتوبوس های مسافربری استان کردستان در دستور کار پلیس راه های استان کردستان قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه های کردستان گفت: در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کنترل مدارک رانندگان اتوبوس های مسافربری استان 100 درصد رشد داشته است.

نادری افزود: همچنین در این راستا دو نفر از راهوران بازنشسته برای کنترل فنی اتوبوس های مسافربری استان توسط اداره کل پایانه ها و حمل و نقل کردستان استخدام شده اند تا به صورت مداوم بر آنها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه 99 درصد اتوبوس های مسافربری در کردستان عمر کمتر از پنج سال دارند، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری که انجمن صنفی رانندگان با پلیس راه دارد در استان کردستان شاهد هیچگونه تصادفی در رابطه با اتوبوس های مسافربری نبوده ایم.

رئیس پلیس راه های کردستان ادامه داد: طی چند هفته گذشته در بحث آموزش مدیران شرکت های مسافربری، سلامت جسمانی و روانی رانندگان و انجام تست الکل و مواد مخدر به صورت روزانه و مستمر گام های موثری در کنترل و نظارت بر اتوبوس های مسافربری برداشته شده است.

نادری یادآور شد: متاسفانه در میان تست های به عمل آمده در خصوص مواد مخدر و مشوربات الکلی نتیجه شش تست مثبت اعلام شده و رانندگان متخلف به مدت شش ماه گواهینامه آنان ضبط شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به صورت شبانه روزی و به صورت محسوس و نامحسوس اتوبوس های مسافربری در محورهای مواصلاتی استان کردستان کنترل می شوند خوشبختانه وضعیت بسیار مطلوب است و مشکلی در این حوزه در کردستان وجود ندارد.

کد خبر 2146034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha