۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۲۵

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی/

مانور امداد و نجات زلزله در رویدر اجرا شد/ برگزاری مانور خروج اضطراری در اداره کل راه و شهرسازی

مانور امداد و نجات زلزله در رویدر اجرا شد/ برگزاری مانور خروج اضطراری در اداره کل راه و شهرسازی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور امداد و نجات در زلزله در شهر رویدر شهرستان بندرخمیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور پناه و خروج اضطراری امن در اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان برگزار شد. این مانور با همکاری جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی در محل ساختمان شماره یک و دو این اداره کل برگزار شد.

ایران نژاد رئیس اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی هدف از برگزاری این مانور را آمادگی کارکنان راه و شهرسازی در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین مانورهایی می تواند نقش به سزایی در کاهش خسارت و تلفات احتمالی داشته باشد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در تلاش است تا خسارت احتمالی از حوادث را به کمترین حد ممکن برساند از این رو اقدام به برگزاری مانور پناه و خروج اضطراری همزمان با روز کاهش بلایای طبیعی کرد.

در این روز همچنین راه های پناه گرفتن به هنگام وقوع حادثه توسط کارشناسان هلال احمر به کارکنان اداره کل راه و شهرسازی آموزش داده شد.

گفتنی است، پس از آموزشی کارکنان، به طور نمادین آژیر خطر به صدا درآمد و کارکنان در مکان های امن پناه گرفتند.

همچنین همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور امداد و نجات در زلزله در شهر رویدر برگزار شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بندرخمیر گفت: این مانور با همکاری ویژه شهرداری رویدر و در راستای حفظ آمادگی امدادگران این جمعیت و نیروهای دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران شهرستان صورت گرفت.

بهرام مرادی اضافه کرد: خدمات رسانی و ارایه کمکهای اولیه به حادثه دیدگان در حوادث احتمالی از جمله وظایف اعضای تیم امداد و نجات جاده ای هلال احمر است.

وی تصریح کرد: طی دو ماه گذشته با همکاری شهرداری و بخشداری رویدر ، 300 نفر از داوطبین در این شهر آموزشهای اولیه در زمینه امداد و نجات را فرا گرفته اند و آموزشهای تکمیلی درحال برگزاری است.

عبدالحکیم جعفری شهردار رویدر نیز با اشاره به اینکه شهر رویدر، بر روی گسل زلزله و در مسیر سیلابهای فصلی قرار دارد گفت: برگزاری مانورهای امداد و نجات، نقش مهمی در کاهش اثرات حوادث دارد و در برگزاری این مانور، علاوه بر تمرین حفظ آمادگی، مقابله با حوادث و کاهش تلفات انسانی در مواقع بحران را نیز تمرین کردیم.

 

کد خبر 2155892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha