۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۱

ابتکار:

طرح جامع تالاب ها در سازمان حفاظت محیط زیست/ جوامع محلی حافظان اصلی تالابها

طرح جامع تالاب ها در سازمان حفاظت محیط زیست/ جوامع محلی حافظان اصلی تالابها

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح جامع تالاب ها کار حفاظت ار تالابهای کشور را به جد دنبال می کند.

معصومه ابتکار با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس قانون مسئولیت، مدیریت تالابهای کشور به عنوان زیست بومهای حساس بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست کشور است و این سازمان با اجرای طرح جامع تالاب ها گام مهمی در جهت حفاظت و حراست از این سرمایه های ارزشمند زیست محیطی بردارند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف مدیریت صحیح زیست بومها، کاهش تهدیدات تالابها و نجات تنوع زیستی تالابها برای بسیاری از تالاب های کشور تهیه شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اجرای این طرح در گرو تعامل وزارت نیرو در بخش تامین منابع آبی، منابع طبیعی در بخش آبخیزداری و دیگر دستگاه های اجرایی مسئول است.

وی با اشاره به تالاب های در معرض خطر کشور اعم از تالاب هامون، ارومیه، میقان، بختگان و پریشان افزود: این تالاب ها که همگی نیازمند رسیدگی ویژه اند در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته و نیازمند همکاری مسئولان محلی و استانداران استانها هستند.

کد خبر 2156216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha