۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

نوری در گفتگو با مهر:

محورهای اولين جشنواره ملي عکس تالاب ميقان اراک اعلام شد

 محورهای اولين جشنواره ملي عکس تالاب ميقان اراک اعلام شد

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر اولین جشنواره تالاب میقان اراک از اعلام محورهای این جشنواره خبر داد و گفت: عکاسان کشوری و استانی می توانند آثار عکاسی خود را با این موضوعات به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مجید نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت پاسداشت محیط زیست افزود: اولین جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک  با رویکرد حفاظت از محیط زیست و نگاهی خاص به یکی از زیباترین و مهم ترین زیست بوم های کشور با استفاده از ابزار توانمند "هنر رسانه عکس" عکاسان را به تماشا و ثبت یکی از زیباترین و نادرترین زیست بوم های کشورمان فرا می خواند.

وی درنا، گنجينه زيستي پرندگان استان مرکزي تالاب ميقان، جاذبه ها و چشم انداز ها چشم اندازهاي کويري و فرصت ها و تهديدها را از محورها و موضوعات این جشنواره برشمرد و گفت: این جشنواره در پنج بخش شامل بخش حرفه اي، آماتور، کودک (رده سني زير 12 سال)، فرصت ها، آسيب ها و تهديد ها و  انتخاب مردم برگزار می شود.

نوری زمان آغاز جشنواره را 15 آبان (روز درنا) اعلام کرد و اظهارداشت: تا پايان دي ماه  نیز  آثار  اولیه راه يافته انتخاب می شوند و پس از ان این آثار ارسال شده عکاسان سراسر کشور از یکم تا 1 تاسه بهمن در سايت نمایش داده می شود.

داوری آثار راه يافته از سوم  تا 13 بهمن ماه

وی ادامه داد: داوري آثار راه يافته نیز تا از سوم تا 13 بهمن ماه  است و نمايشگاه آثار نیز از  13 تا 20 بهمن ماه برگزار می شود.

دبیر اولین جشنواره تالاب میقان اراک مراسم اختتاميه اولین جشنواره تالاب میقان اراک را جمعه 18بهمن دانست و خاطرنشان کرد: همه عکس ها باید از تالاب و کوير ميقان اراک تهيه شده باشد و هرگونه دخل و تصرف که به اصالت عکس لطمه بزند پذيرفته نيست.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح رنگ و نور بلا مانع است و عکس ها با فرمت jpg و با حداکثر حجم 700 کيلو بايت باید ارسال شود یادآور شد: برگزارکنندگان حق استفاده از عکس ها را دارند  و حق مالکيت معنوي عکاس نیز محفوظ است.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب اوليه، اصل اثر بايد به دبيرخانه ارسال شود اضافه کرد: علاقمندان می توانند عکس های خود را  به ايميل info@ksngo.com يا ngokimia@gmail.com ارسال کنند و هر عکاس حداکثر مجاز است هفت اثر به دبیرخانه ارسال کند.

نوری ادامه داد: همچنین باید علاقمندان يک فايل word حاوي مشخصات عکاس و تاريخ و موقعيت جغرافيايي تالاب به همراه عکس های خود به ایمیل های اعلام شده ارسال کنند.

عکاس حداکثر مجاز است هفت اثر به دبیرخانه ارسال کند

دبیر جشنواره ادامه داد: در  بخش حرفه اي به نفرات اول دوم و سوم به ترتيب يک، نيم و ربع سکه بهار آزاد تعلق می گیرد و در  بخش آماتور به نفرات اول دوم و سوم به ترتيب سه میلیون، دو میلیون و یک میلیون ریال اهدا می شود.

وی اظهارداشت: در بخش کودک نیز به نفرات اول دوم و سوم به ترتيب جوايزي به ارزش یک میلیون 500 هزار، یک میلیون و 750 هزار ریال و  در بخش فرصت ها، آسيب ها  و  تهديدها نیز يک جايزه براي نفر برگزيده به مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال اهدا می شود.

نوری به بخش انتخاب  مردم اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تنها یک برگزیده دارد که از طريق امتياز دهي عموم در سايت پس از  برگزیده شدن یک میلیون و 500 هزار ریال به آن تعلق می گیرد.

وی هیئت علمی جشنواره را  محمدعلی اینانلو ، دکترسیاوش آقاخانی، دکترامیرانصاری، مهندس یوسف یوسفی، دکترکاترین رضوی، حمیدرضا مجیدی، مهندس مهدی ستوده نیا  اعلام کرد و گفت: بهمن وفايي نژاد، سيد مهرداد شريفي و  محمد ورواني فراهاني هیئت داوران  جشنواره را تشکیل می دهند.

وی دبیر و مسئول جشنواره را علی صاحب الزمانی و مريم لطيفي برعهده دارند گفت: سازمان مردم نهاد " کیمیای سبز"، مؤسسه فرهنگی هنری "رسش هنر نو" ، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی  و  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارکنندگان جشنواره و شهرک صنعتی حاجی آباد اراک ، شرکت های انرژی صنعت خاورمیانه ، اشتعال ، تکنو اراک ، آلومینات ، گام، لجور و لجورهیدرولیک حامیان  اولين جشنواره ملي عکس تالاب ميقان اراک هستند.

گفتنی است عکسان و علاقمندان می توانند در صورت سوال با شماره همراه 09188635004 و یا 32222281  و 1 - 32791390  (086) تماس بگیرند یا به آدرس اراک، ميدان دارايي، خيابان امام موسي صدر روبروي کانون ريحانه  کدپستی 3813764375  مراجعه کنند.

کد خبر 2187146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha