۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳

سید زاده:

ورزش رزمی هالا به عنوان ورزش بومی کشورمان در دنیا مطرح شود

ورزش رزمی هالا به عنوان ورزش بومی کشورمان در دنیا مطرح شود

اهر – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور مجلس در وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش رزمی هالا می تواند با رویکرد ملی و جهانی به عنوان ورزش بومی کشورمان در دنیا مطرح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرحسین سیدزاده شامگاه جمعه در همایش ورزش هالا در شهرستان اهر با بیان این مطلب اظهار داشت: ورزش رزمی هالا یکی از ورزش های بومی و اصیل منطقه است و باید از این ورزش به صورت جدی حمایت کرد.

وی افزود: این ورزش با رویکرد ملی و جهانی می تواند به عنوان نماد کشورمان در دنیا مطرح شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه از پیگیری فراکسیون ورزش و کمیته ورزش های رزمی این فراکسیون برای ثبت این ورزش بومی و اصیل منطقه خبر داد.

عباس فلاحی باباجان در ادامه افزود: این ورزش به جهت اهداف فرهنگی و معنوی خود می تواند به عنوان یکی از ورزش های مهم کشورمان مورد توجه جدی قرار گیرد که دراین راستا تلاش داریم این امر محقق شود.

در ادامه این همایش، فرماندار شهرستان اهر حمایت از ورزشکاران و مدال آوران و نخبگان و پیشکسوتان ورزش را یکی از اولویت های کارگروه ورزش و جوانان این شهرستان برشمرد و افزود: امیدواریم با حمایت مادی و معنوی مسئولین کشوری و استانی بتوانیم گامهای عملی دراین زمینه برداریم.

رضا صدیقی علاقمندان این ورزش رزمی را در شهرستان اهر بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با ارائه برنامه های مختلف بتوانیم این ورزش را در سطح استان و کشور به عنوان نماد منطقه ارسباران توسعه دهیم.

استاد اسماعیل ملک جهانی، بنیانگذار ورزش رزمی هالا در کشور و جهان نیز در این همایش هدف از راه اندازی و ایجاد این ورزش رزمی را بومی سازی ورزش های رزمی بدون تبعیت از کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره برشمرد و افزود: با تلاش های انجام شده در 20 استان کشورمان این ورزش به یک ورزش عمومی و مورد اقبال علاقه مندان ورزش رزمی قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم از اسماعیل ملک جهانی به جهت خدمات 35 ساله این پیشکسوت اهری در راه اندازی و تقویت و توسعه این ورزش و هنر رزمی توسط مسئولین منطقه و اعضای این ورزش تقدیر شد.

همچنین نخستین مدرسه رزمی ورزشی هالا نیز دراین خیابان با حضور مسئولین و استاد ملک جهانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 2157789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha