۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

پایان بیش از 3 سال بلاتکلیفی 2 ناشر/ مدیر نشر آگاه: شرایط ما بدتر از تعلیق بود

پایان بیش از 3 سال بلاتکلیفی 2 ناشر/ مدیر نشر آگاه: شرایط ما بدتر از تعلیق بود

مدیران انتشارات «آگاه» و «اختران» از پایان بلاتکلیفی این دو موسسه انتشاراتی پس از گذشت بیش از سه سال از ابلاغ دستوری شفاهی مبنی بر عدم ارائه کتاب جهت بررسی در اداره کتاب وزرت ارشاد برای اخذ مجوز خبر دادند.

حسین حسین‌خانی، مدیر انتشارات آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه پس از گذشت بیش از 3 سال، دو هفته پیش به وی اعلام کرده‌اند که می‌تواند کتاب‌هایش را برای بررسی و اخذ مجوز نشر به اداره کتاب ارائه کند، گفت: من هیچگونه حکمی مبنی بر تعلیق فعالیت نداشتم، اما شرایطی که در حدود 3.5 سال گذشته بر انتشارات آگاه حاکم بوده است، از حالت تعلیق بالاتر و بلکه یک کار زور و غیرقانونی بوده است.

وی در توضیح این نکته به ضررهای هنگفتی اشاره کرد که در طول این مدت و ناشی از شرایط بلاتکلیفی که برای انتشارات آگاه رقم زده شده است و تاکید کرد: کتاب‌های فراوانی در انتشارات آگاه تولید شد، اما متاسفانه در دوره گذشته، اداره کتاب حاضر به بررسی آنها نبود و این در حالی است که ما نمی‌توانستیم حتی برای ایفای حقمان به دیوان محاسبات شکایت کنیم.

به گفته مدیر انتشارات آگاه، این موسسه انتشاراتی همزمان با تغییر و تحول در معاونت فرهنگی در بیش از 3 سال پیش و جایگزینی بهمن دری اخوی با محسن پرویز در دولت دهم، فعالیتش بدون آنکه حکمی صادر شود، به حالت تعلیق درآمد که این بلاتکلیفی حدود دو هفته پیش به پایان رسید و بنا بر اعلام دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، این ناشر می‌تواند کتاب‌هایش را برای بررسی و اخذ مجوز به اداره کتاب ارائه کند.

در همین حال منصور اعرابی اردهالی، صاحب امتیاز انتشارات اختران هم در گفتگو با یک خبرگزاری با تائید خبر روز گذشته خبرگزاری مهر در مورد رفع تعلیق این موسسه انتشاراتی، از انجام مراحل اداری برای این کار و ازسرگیری فعالیت آن طی روزهای آتی خبر داد.

کد خبر 2170744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha