۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱

معرفی راه‌یافتگان به دور نهایی جایزه هفت اقلیم

معرفی راه‌یافتگان به دور نهایی جایزه هفت اقلیم

برگزیدگان نهایی سومین جایزه‌ کتاب سال هفت‌اقلیم در دو بخش مجموعه داستان و رمان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، از مجموع بیش از 127 عنوان کتاب داستانی منتشر شده در سال 91، هیئت داوران سومین دوره جایزه کتاب سال هفت اقلیم، 15 رمان و 8 مجموعه داستان را به عنوان آثار برگزیده، شایسته راهیابی به دور نهایی این جایزه اعلام کردند.

دبیرعلمی این دوره جایزه هفت اقلیم آیت دولتشاه و دبیر اجرایی آن نیز به عهده رضا فکری است. ابوتراب خسروی، عباس عبدی، مجید قیصری و احمد آرام، داوران بخش رمان این دوره جایزه هفت اقلیم هستند. اسامی رمان‌های راه‌یافته به بخش نهایی هم عبارت‌اند از:

«این‌جا؛ نرسیده به پل...» از آنیتا یارمحمدی، «تمام بندها را بریده‌ام» از سیاوش گلشیری، «ثانیه‌ها» از محمدرضا فیاض، «جمجمه‌ات را به من قرض بده برادر‬» از مرتضی کربلایی‌لو، «حالا کی بنفشه می‌کاری؟» از فرشته مولوی، «دکتر داتیس» از حامد اسماعیلیون، «زیر سایه‌ اکالیپتوس‌ها» از مهدیه مطهر، «دومینانت، یا، مامان اون زنه رو که داره می‌دوئه می‌بینی؟» اثر فربد قدمی، «سیب ترش» از فرشته نوبخت، «قیدار» از رضا امیرخانی، «گراف گربه» از هادی تقی‌زاده، «گرمازده» از مهام میقانی، «مردگان جزیره‌ موریس» از فرهاد کشوری، «من منچستر یونایتد را دوست دارم» از مهدی یزدانی خرم و «هوایی این تنور‌خانه را خریدارم» از طاهره اسکندری.

اعضای هیئت داوران بخش مجموعه داستان هم عبارت‌اند از: محمد کشاورز، میترا الیاتی، منیرالدین بیروتی، کیهان خانجانی و کاوه فولادی نسب.

اسامی آثار راه‌یافته به دور نهایی این بخش نیز به ترتیب زیر است: «آن‌ها کم از ماهی‌ها نداشتند» اثر شیوا مقانلو، «بوی قیر داغ» اثر علی‌اکبر حیدری، «بهت‌زدگی و داستان‌های دیگر» اثر پیام ناصر، «داستان‌های بادآورده» اثر احمد غلامی، «رنگ لثه‌ ببر» اثر حمید پارسا، «شما از کجا بادمجان می‌خرید؟» اثر دینا کاویانی، «کاج‌های مورب» اثر علی چنگیزی و «کانادا جای تو نیست» اثر فرشته توانگر.

هیئت داوران سومین جایزه کتاب سال هفت اقلیم در قدم بعدی، اسامی برگزیدگان نهایی را معرفی خواهد کرد و برگزیدگان حوزه رمان و مجموعه داستان هفت اقلیم در مراسم اختتامیه این جایزه که هفته اول دی ماه برگزار می‌شود، تقدیر خواهند شد.

کد خبر 2172123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha