۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۱۱

در سوگواره احلی من العسل/

نگارش مشق ارادت به نوجوان کربلا در جوار علی ابن موسی الرضا(ع)/ دانش آموزان مشهدی شعار آزادگی دادند

نگارش مشق ارادت به نوجوان کربلا در جوار علی ابن موسی الرضا(ع)/ دانش آموزان مشهدی شعار آزادگی دادند

مشهد - خبرگزاری مهر: نوجوانان مشهدی امروز با امام غریبان پیمان بسته و هم صدا شدند که نوشیدن جام مرگ همراه با آزادگی برایشان شیرین تر از عسل است و به یاد قاسم پسر امام حسن (ع) نوجوانی که در رکاب سالار شهیدان مشق شهادت نوشت سوگواره ای پر شور برپا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مشهد الرضا شاهد برپایی سوگواره " احلی من العسل" بود و شور حسینی در میان نوجوانان این دیار غوغا کرد و دلدادگی به ابا عبدالله  مشقی بود که در دفتر ارادت فرزندان سرزمین خورشید نوشته شد.

امروز نوجوانان این دیار که خود را مانند علی اکبر و قاسم می دانند و شهادت در راه حفظ آزادی و آزادگی  برایشان از عسل  شیرین تر است مراسم بزرگداشت حضرت قاسم(ع) و حضرت عبدالله(ع) فرزندان امام حسن مجتبی(ع) را برپا کردند و آنها را الگوی خود قرار دادند.

 این سوگواره همزمان با سراسر کشور در مدارس خراسان رضوی و در همسایگی خورشید هشتم آسمان ولایت نیز برگزار شد.

در این مراسم دانش آموزان مدارس در قالب هیات های دانش آموزی با سینه زنی و زنجیر زنی یاد حضرت قاسم (ع) را زنده نگه داشتند.

همچنین فریاد لبیک یا حسین (ع) به صورت هماهنگ در مدارس پسرانه سرداده شد  و "احلی من العسل" یعنی" مرگ برایم  شیرین تر از عسل است" برگرفته از کلام حضرت قاسم در روز عاشورا درجواب به تلخی مرگ او در نوجوانی ؛ سرمشق نوجوانان این دیار شد.

نوجوانان سرزمین خورشید شبیه به قاسم و عبدالله ابن الحسن بودند و  امروز زیر بیرق ابا عبدالله و زیر گنبد طلایی بارگاه رضوی ارادت خود را به این خاندان بیان کردند و همنوای نینواییان شدند که "هیهات من اذله" .

مرگ در رکاب عمو برایم شیرین است

کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر سرگذشت قاسم ابن الحسن در جریان واقعه کربلا را اینگونه تشریح می کند: در شب نبرد کربلا امام حسین (ع)  گفت هرکه می‌خواهد برود و او ماند.

حجت الاسلام علی حسینی بیان می کند: قاسم از عمویش پرسید: آیا فردا شهید می‌شوم؟ حسین بن علی در پاسخ از او پرسید: مرگ در رکاب من تو را چون است؟ او گفت: "شیرین‌تر از عسل" سپس امام حسین به او گفت: آری تو نیز شهید خواهی شد.

این کارشناس کارشناس مذهبی گفت: قاسم که نو گلی یادگار برادر برای امام حسین بود سرانجام در آغوش عمو آرام گرفت و کلام او در لحظاتی پیش ازمصاف دلیرانه اش با یزیدیان درسی شد برای همه نوجوانان آزاده در جهان.

نوجوانان در میدان جنگ نرم زیر بیرق حسین (ع) ایستاده اند

امروز  وقت آن رسید که جوانان و نوجوانان دلیر و آزاده این مرز و بوم درهنگامه جنگ نرم در این سرزمین در راه حفظ آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی پای به میدان مبارزه بگذارند و یادآور شوند که هنوز هم اکبرها و قاسم ها بیدارند و استوار زیر بیرق ولایت ایستاده اند.

 

کد خبر 2173100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha