۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۷

نشست تاکسیرانان برگزار شد؛

تاکسیرانان نوشهر و چالوس: امان از مسافربرهای شخصی/ نبود ایستگاه مناسب تاکسیرانی

تاکسیرانان نوشهر و چالوس: امان از مسافربرهای شخصی/ نبود ایستگاه مناسب تاکسیرانی

نوشهر - خبرگزاری مهر: فعالیت مسافربرهای شخصی، نداشتن ایستگاه مناسب، نرخ پایین کرایه ها، نبود لاین کندرو از جمله مسائل و مشکلات تاکسیرانان در نوشهر و چالوس بیان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی مسائل و مشکلات فراروی تاکسی رانی نوشهر و چالوس بعد از ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات منابع طبیعی در نوشهر برگزار شد.

خیرالله مشایخ مدیر عامل شرکت تعاونی تاکسی رانی با بیان مشکلات تاکسیرانان گفت: مشکلات را باید حل کرد تاشهروندان بتوانند به راحتی وبدون هراس از درخطر ماندن نوامیس خود در شهر تردد کند.

فعالیت مسافربرهای شخصی

وی از عمده مشکلات تاکسیران را وجود مسافربران شخصی وحذف آنان بیان کرد و گفت:  بازگشایی چهار راه چالوس به روی ناوگان تاکسی رانی، سازماندهی ایستگاه مخابرات، وجود لاین کند وتند درجاده ها، حمایت دائمی از قشر تاکسیرانی و ارائه کارت سلامت را از دیگر مسائل است.

عباس رازقی رئیس حمل ونقل عمومی نوشهر گفت: قسمتی از جاده به خاطر لوله کشی آب امکان آسفالت مناسب ندارد و باید مصوبه رسمی مناسبی درخصوص آسفالت باشد.

وی درباره جابجایی خط هلستان به مکان دیگر و نرخ کرایه گفت: این موارد باید مصوب شود و البته این آیین نامه درسال 64 برای شهر تهران تصویب شد.

دانشور نماینده شورای ترافیک درچالوس گفت: براساس قانون و اصالت تاکسیرانی، هر تاکسی باید در محدوده شهر خود فعال باشد ولی خواسته های تاکسیرانان بحق بوده و باید مرتفع شود.

ضرورت رفع مشکلات تاکسیرانان

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز تلاش و برنامه ریزی برای رفع مشکلات تاکسیرانان را ضروری برشمرد.

وی اظهار داشت: در محدوده هلستان به خاطر وجود اداره بنیاد مسکن و دانشگاه و رایدو دریا از جمله مناطقی است که تاکسیرانان با مشکل مواجه هستند.

کیانوش سلطانی رئیس هئیت مدیره تعاونی تاکسیرانی چالوس ونوشهر نیز گفت: در محور چالوس و نوشهر، لاین چپ و راست لاین کندرو است درحالیکهبنگاه های اطراف با ایجاد سد معبر مشکل ایجاد کردند و اگر چهار راه چالوس به روی ناوگان تاکسیرانی باز شود 70 درصد مشکلات حل می شود.

فعالیت 120 تاکسی در نوشهر و چالوس

وی نداشتن ایستگاه مناسب را از دیر مشکلات بیان کرد و گفت: حدود 120 تاکسی در این منطقه فعالیت دارند که باید در 20 یا 30 متر فضای ایستگاه بمانیم و وجود ماشینهای شخصی در ایستگاه ها و درگیری آنها با راننده ها از دیگر مشکلات است.

سلطانی با اشاره به پایین بودن نرخ کرایه گفت: مسافربرهای داخل شهری سر جمع 3 کیلومتر تردد دارند و نرخشان تا 700 تومان است، در صورتی که ما 8 کیلومتر تردد می کنیم و با خطرات زیادی مواجه هستیم و نرخ ما حدود 500 تومان است.

سلطانی گفت : نداشتن ایستگاه مشخص تاکسی رانی درچالوس را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: اکنون تاکسی ها در زیر تابلوی پارک ممنوع توقف  می کنند و ایستگاه هلستان نیز در کنار این ایستگاه قرار دارد.

کد خبر 2184747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha