۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۹:۱۷

مشایخی خبر داد:

برگزاری نمایش"رویای خواب بیداری هایم" در محلات تا نمایشگاه "نخل و عَلَم" در اراک

برگزاری نمایش"رویای خواب بیداری هایم" در محلات  تا نمایشگاه "نخل و عَلَم" در اراک

اراک - خبرگزاری مهر: همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسین درشهرستان های استان مرکزی، برنامه های فرهنگی و هنری از جمله نمایش"رویای خواب بیداری هایم" در محلات و نمایشگاه "نخل و عَلَم" در اراک به این مناسبت برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نمایشگاه های  فرهنگی هنری و اجرای نمایش های مذهبی در این ایام خبر داد و افزود: افزود: برگزاری نمایش عکس آئین های عاشورایی هنرمند جوان اراکی عادل عزیزی با عنوان " نخل و علم" از جمله این برنامه هست.

مصطفی مشایخی ادامه داد: این نمایشگاه به مناسبت اربعین حسینی جمعه بیست و نهم آذر در فرهنگسرای آئینه اراک اقتتاح می شود و عکس های این نمایشگاه ه معرفی آئین های عاشورایی استان مرکزی از جمله نخل گردانی و علم گردانی است.

مشایخی همچنین از اجرای نمایش مذهبی " رویای خواب بیداری هایم" در شهرستان محلات خبر داد و گفت: این نمایش به نویسندگی زهرا السادات احمدی و کارگردانی میثم کرمی از روز جمعه بیست و نهم آذر به روی صحنه خواهد رفت و تا دوازدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این نمایش با هدف پاسداشت فرهنگ و ارزش های اسلامی و بازگویی هنری وقایع عاشورا اجرا خواهد شد.

مشایخی در ادامه از افتتاح نمایشگاه فرهنگی "چهل چراغ خاموش" در بیست و سوم آذر در کمیجان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب با تخفیف ویژه 40 اثر از آثار خوشنویسی و 40 اثرعکاسی از آثار هنرمندان کمیجانی متناسب با ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت (ع)در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه گسترش فرهنگ عاشورایی و همچنین بیان حماسه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) استتا هشتم دی در کمیجان از جمله این برنامه هاست.

کد خبر 2197968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha