۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸

آیت الله نوری همدانی:

اقدامات مسئولان هسته ای کشور عزت آفرین است/ برخی گمان می‌کنند نرمش غیرقهرمانانه بود

اقدامات مسئولان هسته ای کشور عزت آفرین است/ برخی گمان می‌کنند نرمش غیرقهرمانانه بود

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید پیرامون مسائل هسته‌ای در حد لزوم و با رعایت منافع ملی توضیحاتی به مردم داده شود، گفت: اقدامات مسئولان هسته‌ای کشورمان عزت آفرین است و همه ما وظیفه حفظ نظام را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان و تیم همراه که قبل از ظهر پنج شنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: قبل از هرچیز باید به سهم خودمان از فکر و اقدامات و تلاش های شما و همگارانتان تشکر کنم، بنده خودم قبلا به دیدن این مراکز هسته‌ای رفته‌ام و بازدید داشته‌ام.

وی افزود: اسلام هفت چیز را اصول اصلی عزت برای جامعه اسلامی می‌داند، اولین اصل مورد تاکید نیز علم و تحقیق است، مسلمانان باید در سطحی باشند که برترین و عالی‌ترین درجه علم و دانش باشند.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: اصل دوم ایمان است، اعتقاد به معنویات اساس بزرگی و برای تحصیل عزت و قدرت لازم است، قرآن کریم نیز تاکید می‌کند اگر مومن باشند عالی‌ترین قدرت و عزت نیز نصیبتان خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود یک نظام قدرتمند و توانمند اصل سوم عزتمندی است، گفت: مسئله نظام یک موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند عامل مهمی در عزتمندی مسلمانان باشد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه وحدت به عنوان اصل چهارم می‌تواند جامعه اسلامی را از انحطاط نجات دهد، گفت: اصل مهم بعدی داشتن قدرتی است که براساس منطق قرآن کریم موجب خوف دشمن نسبت به جسارت به شما شود، به این معنی که باید از جانب مسلمانان قدرتی احساس شود که دشمنان اسلام نتوانند به آن ها تعرض کنند و بیم و خوفی در خود احساس کنند.

وی تاکید کرد: اصل ششم دوری از انقیاد و تسلیم در برابر سلطه گران و کفار است، استاد طباطبایی که یکی از مفسرین به نام قرآن کریم بودند در کتاب المیزان تاکید می‌کنند که 2 گناه هست که در قرآن به عنوان بدترین گناهان شناخته می‌شوند، اولی ربا است که باعث از بین رفتن نظام اقتصادی و شکل گیری سرمایه داری می‌شود و دومی تسلیم پذیری در مقابل دشمنان و انقیاد در برابر آنها است.

همه ما موظف هستیم ظام اسلامی را حفظ کنیم

این مرجع تقلید افزود: اصل هفتم عزتمندی جامعه اسلامی مستقل بودن در رفع نیازها و نداشتن احتیاج به بیگانگان و دشمنان است، بزرگان ما تاکید دارند که به هرکسی محتاج شویم به نوعی اسیر او هم می‌شویم، الحمدالله تا امروز نیز اقدامات شما خوب بوده و لازم است با رعایت شرایط و حدود ضروری برخی مسائل که شاید بتواند نگرانی را از مردم رفع کند بیان شود، برخی گمان می‌کنند که حرکتی که انجام شده نرمش غیرقهرمانانه بوده، باید توجه داشت که اصل نظام مردم هستند.

وی تصریح کرد: دشمن در حال حاضر تلاش زیادی برای تسلیم کردن ما می‌کند چرا که در گذشته منطقه خاورمیانه چراگاه آنها بوده و در حال حاضر منافعشان را از دست دادند و بنابراین به فکر برگرداندن آن دوران هستند، کار شما بسیار عزت آفرین است و همه ما موظف هستیم تا نظام اسلامی را حفظ کنیم.

کد خبر 2198894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha