۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

آیت الله صافی گلپایگانی:

همت بلند دانشمندان ما باعث افتخار و عظمت اسلام و کشور است

همت بلند دانشمندان ما باعث افتخار و عظمت اسلام و کشور است

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان همّت بلند دانشمندان و اساتيد هسته‌اي کشور را باعث افتخار مملكت و عزّت اسلام و مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله العظمي لطف الله صافي گلپایگانی صبح پنج‌شنبه در دیدار دكتر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي و معاونان ايشان که در بیت این مرجع تقلید انجام شد، با تقدير و تشكر از دلسوزي‌ها و زحماتي كه تيم مذاكره كننده‌ هسته‌اي ايران و مسئولان سازمان انرژي اتمي ايران كشيده‌اند، گفت: در عالَم سياست هر كشوري منافع خودش را جستجو مي‌كند و بايد با سياست و تدبير در پي كسب منافع كشور خودمان باشيم. ما نبايد از آنها انتظاري جز اين داشته باشيم بلكه بايد حقوق ملت خود را پيگيري نماييم.

وی ادامه داد: در مذاكره اينطور نيست كه بگوييم شرايط بايد صد درصد به نفع ما شود و ما بايد اطمينان و اعتماد پيدا كنيم و بايد جوري حركت كنيم كه مردم دنيا متوجه موضع برحق ما شوند و در مقام تعامل با آنها بتوانيم حرفمان را با مردم دنيا بزنيم.

استاد برجسته حوزه با ذكر اين نكته كه ما با كسي لجاجت و عناد نداريم، اظهار داشت: بايد در مذاكرات، به افكار عمومي دنيا بفهمانيم كه حق با ماست و نمي‌خواهيم حق ديگري را پايمال كنيم بلكه مي‌خواهيم فقط از حقوق ملت خودمان دفاع كنيم.

وی به بعضي از شواهد تاريخي و تصرف بخش‌هايي از ايران توسط كشورهاي بيگانه در طول تاريخ اشاره كرد و افزود: هرچند بسياري از گرفتاري‌هاي امروز ما ريشه در تاريخ و گذشته دارند و براي امروز ما نيست ولي تاريخ نشان داده است كه هميشه خداوند شرايطي را فراهم آورده است كه اين مملكت از بحران‌ها نجات پيدا كرده است و حالا هم همينطور است كه اميدوارم كه با تدبير و درايت مسئولان، مشكلات فعلي نيز با سربلندي ملت ايران پشت سرگذاشته شود.

آیت الله صافی گلپایگانی به مشكلات و مصايبي كه بعضي از كشورهاي اسلامي با آنها دست به گريبان هستند اشاره كرد و افزود: ما بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه دچار مشكلات و گرفتاري‌هاي اينچنيني نشويم و بتوانيم مقاصد بلند اسلامي خود را پياده كنيم.

وی همچنين افزود: همّت بلند دانشمندان و اساتيد هسته‌اي ما باعث افتخار مملكت و عزّت اسلام و مسلمانان است. سلام اينجانب را به همه آنها برسانيد و ما هميشه براي موفقيت همه‌ آنها و شما دعا مي‌كنيم. هدف اصلي شما اين باشد كه با اين كارهاي خوب خودتان، قلب مقدس آقا امام زمان (عج) را از خود خشنود كنيد و انشاء الله دعاي آن حضرت مشمول حال شما و اين ملت بزرگ و شيعيان باشد.

این مرجع تقلید شیعیان در پايان گفت: شما با حسن نيت و توكل بر خداوند متعال و با اخلاص كارهاي خودتان را دنبال كنيد كه انشاء الله سربلندي و عزت و عظمت اسلام را در پي داشته باشد.

در ابتداي اين ديدار دكتر صالحي گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي سازمان انرژي اتمي، توافقنامه‌ي ژنو و سياست‌هاي ايران در اين گفتگوها را ارائه كرد.

 

کد خبر 2199016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha