۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲

نشست خبری فیلم «چند متر مکعب عشق»

داستان واقعی ماندن یک دختر و پسر افغانی در کانتینر/ یک عاشقانه افغانی - ایرانی

داستان واقعی ماندن یک دختر و پسر افغانی در کانتینر/ یک عاشقانه افغانی - ایرانی

کارگردان فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» با تاکید بر اینکه این داستان روابط عاطفی بین یک پسر ایرانی و یک دختر افغان است گفت که گیر کردن و مردن یک زن و مرد افغانی در یک کانتینر واقعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته پنج‌شنبه 17 بهمن ماه نشست فیلم «چند متر مکعب عشق» با حضور نوید محمودی تهیه کننده، جمشید محمودی کارگردان این اثر، آبتین برقی طراح صحنه فیلم، سپیده عبدالوهاب تدیونگر این اثر، حسیبا ابراهیمی، ساعد سهیلی و نادر فلاح بازیگران این فیلم و سهند مهدیزاده، آهنگساز فیلم «چند متر مکعب عشق» در کاخ جشنواره سینمای برج میلاد برگزار شد.

در ابتدا نوید محمودی در مورد ایده اولیه فلیم توضیح داد: ایده این فیلم در دوران نوجوانی من و برادرم شکل گرفت ولی می‌توان گفت ایده اصلی فلیمنامه آن سال 83 شکل گرفت و در طول این سالها با پرورش این ایده، فیلم «چند متر مکعب عشق» هم سر و سامان گرفت.

آبتین برقی طراح صحنه فیلم «چند متر مکعب عشق» گفت: صحنه و لباس این فیلم در حقیقت  60 به 40 وجود داشت. ما در حدود 40 درصد صحنه را داشتیم ولی 60 درصد باقی را ایجاد کرده و دکور زدیم.

سپیده عبدالوهاب تدوینگر این فیلم در پاسخ به اینکه او بیشترین تعداد فیلم را در این جشنواره امسال دارد، بیان کرد: امسال 5 فیلم دارم که در حقیقت 3 تا از آنها را امسال کار کرده‌ام ولی دو تا از فیلم‌ها نیز طلب من از احمدی‌نژاد بود که پس داد.

وی در مورد صحنه‌های اسلومیشن فیلم و چگونگی تدوین آنها گفت: این صحنه‌ها در فکر خود کارگردان بود  و در صحنه‌های فیلمبرداری گرفته شد و در حقیقت این صحنه‌ها ربطی به تدوین نداشت.

سهند مهدیزاده که آهنگسازی این اثر را بر عهده داشت در مورد موسیقی فیلم توضیح داد: موسیقی این فیلم از دل خودش در آمده است و من در طی 30 روزی که در کنار گروه تولید بودم به این موسیقی رسیدم و می توان گفت برای رسیدن به آن به دنبال موسیقی رایج نرفتم بلکه حتی چند ساز نیز برای آنچه که می‌خواستم ساختم.

وی افزود: من با این فیلم درگیری ذهنی زیادی پیدا کردم و سعی کردم با سازهای خود عشقی که در فیلم شناور بود به زبان موسیقیایی بیان کنم تا پیام عاشقانه و فلسفی «چند متر مکعب عشق» را برسانم ضمن این که  ضرب آهنگ فیلم را هم نگیریم.

نادر فلاح بازیگر نقش پدر دختر افغانی فیلم در مورد نقشی که در این فلیم بازی کرده است، گفت: این نقش را خیلی دوست داشتم و بسیار اصرار کردم تا بتوانم در این فیلم بازی کنم.

وی ادامه  داد: برخی می‌گویند که چهره این پدر خشن و در آخر فیلم دیونما است اما باید بگویم که این کاراکتر کمتر از پسر جوان فیلم عاشق دختر نیست و حتی تمام رفتارهای به ظاهر خشنش به خاطر عشق زیادش به دخترش است و این که می‌بیند قرار است دخترش در یک کشور غریب بماند او را دیوانه می‌کند.

ساعد سهیلی بازیگر نقش صابر در فیلم «چند متر مکعب عشق» در مورد تفاوت نقشش در این فیلم با «متروپل» که چند روز قبل اکران شده بود، گفت: متروپل افتخاری بود که برای من به وجود آمد تا با استاد کیمیایی کار کنم اما باید بگویم نقشی که در «چند متر مکعب عشق» دارم بسیار دوست داشتم و برای این نقش با کارگردان فیلم به یک جمع بندی کلی رسیدیم و نقشه راه را برای این کارآکتر کشیدیم.

جمشید محمودی کارگردان فیلم «چند متر مکعب عشق» سخنران اصلی این نشست بود که گفت: یک ایده ای مطرح شد که داستان عشق بین یک دختر افغانی با یک پسر ایرانی را بیان کند ولی اتفاقی که در آخر فیلم افتاد یعنی گیر کردن دختر و پسر در کانتینر در افغانستان واقعا رخ داده بود پس از این اتفاق هم در این فیلم استفاده کردیم.

وی با ذکر این جمله که این فلیم کاملا مستقل است گفت: فیلم مستقل یعنی مشکلات مادی و چون در این فیلم مشکلات مالی زیادی داشتیم حتی در مقاطعی مجبور شدیم از تعدادی از هنرورهایمان کم کنیم.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توانستید به رابطه عاطفی بین دختر و پسر روال منطقی‌تری بدهید تا خشونت بی منطق در فیلم دیده نشود، گفت: از رسانه‌ها و اخبارها که پیگیری کنید می‌بینید رفتار پدر زیاد خشونت بار نیست البته با توجه به تعریفی که از پدر در فیلمنامه می‌دهیم این برخورد خشن توجبه می‌شود.

این کارگردان فیلم اولی خاطرنشان کرد: از سیاست‌های خودم این بود که از خرده داستانک‌هایی در فیلم استفاده کنیم ولی با توجه به مشکلات مالی فیلم‌های مستقل و نیز ترس از این که مخاطب از قصه  اصلی فیلم دور شود ما را بر آن داشت که از این داستانهای فرعی کمتر استفاده کنیم.

وی باز بودن ته فیلم را از ویژگی های مهم آن دانست و گفت: اصولا حس من این است که باید فیلمی با پایان باز داشته باشیم تا مخاطب برای فیلم در ذهن خود برداشتی مستقل داشته باشد.

محمودی در پایان سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا به افغانستان رفته‌اید؟ گفت: من تجربه سفر به افغانستان ندارم اما برادرم به این کشور سفر کرده است و ایده اولیه فیلم را هم در این سفر پیدا کرده است. سعی کردم تا جایی که امکان دارد رفتار ایرانی و افغانی را واقعی به تصویر بکشم.

کد خبر 2230952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • تاجیک ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      2 0
      وای خیلیییییییییییی حالی بود فیلم تشکر ولی متوجه نشدم اخرش چی شد خیلی خوب بود
    • ناشناس ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      1 0
      فیلم زیبایی بود.لذت بردم.جای تامل داشت
    • دریا ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      4 0
      فلم خوبی بود مشکلات مهاجران افغان در ایران را بیشتر بیان میکرد تا عشق وعاشقی
    • مسلم ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
      3 0
      عالی بود وااااقعا اشکم رو در آورد . عالی عالی عالی
    • یلدا م ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      3 0
      حالم بده واسه بدبختی خودمو وادمهايي این فيلم
    • درسا م ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      6 0
      عالي بود فقط گريه کردم