۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۰۸

حجت‌الاسلام سروستانی:

زمینه‌سازی پذیرش عصر غیبت محور فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) بود

زمینه‌سازی پذیرش عصر غیبت محور فعالیت‌های امام حسن عسکری(ع) بود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: زمینه سازی پذیرش عصر غیبت محور فعالیت های امام حسن عسکری (ع) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح شنبه در جمع فعالان تبلیغی استان بوشهر با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تحولی عظم و شگرفت در تاریخ جهان بود و باعث شد تا شاهد گسترش اسلام و فرهنگ اسلامی در جهان باشیم.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر و سازمان‌های وابسته به تبلیغات اسلامی نیز در این ایام برنامه‌های متعددی را در شهرها و روستاهای استان برگزار کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: حضرت امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود تلاش‌های بسیار زیادی را برای زمینه‌سازی غیبت امام زمان(عج) انجام دادند.

وی اضافه کرد: مبارزه با منکرات و نحله‌های انحرافی و دسیسه‌های دشمنان برای آسیب رساندن به فرهنگ شیعی از دیگر محورهای فعالیتی حضرت امام حسن عسکری (ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به تلاش‌های آن حضرت در زمینه گسترش مباحث فقهی اشاره کرد و بیان داشت: نشر و گسترش فرهنگ شیعی در اقصی نقاط عالم از مهمترین برنامه‌های امام حسن عسکری (ع) بود.

وی در ادامه به بیان تاریخچه‌ای از زمان امامت امام حسن عسکری (ع) پرداخت و افزود: آن حضرت بخش از دوران 28 ساله زندگی مبارکشان را در مدینه و مدتی را در سامرا سپری کردند و شش سال نیز به عنوان امام مسلمین فعالیت داشتند.

حجت‌الاسلام سروستانی در ادامه سختی‌های امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت اشاره کرد و بیان داشت: دوران امامت ایشان مقارن با خلافت سه تن از خلفای عباسی بود که توطئه‌های فراوانی را بر علیه این امام داشتند و امام حسن عسکری (ع) با درایت و هوشمندی این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی تاکید کرد: امام حسن عسکری (ع) در دوران زندگی خود همواره در راستای ترویجی فرهنگ شیعه تلاش کرد و حتی در دوران زندان خود توانست شرورترین و بدترین افراد را هم شیفته خود کند.

کد خبر 2231801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha