۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵

کمالوندی:

غرب می‌خواهد با دیپلماسی تهدید انقلاب ایران را مدیریت کند

غرب می‌خواهد با دیپلماسی تهدید انقلاب ایران را مدیریت کند

معاون راهبردی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: غرب احساس می‌کند می‌تواند انقلاب ما را مدیریت کند و در این راستا از دیپلماسی تهدید و متقاعد کردن استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش ملی "فقه هسته‌ای" که در پژوهشگاه  فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این همایش کار مشترکی از سوی سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه فرهنگ، اندیشه اسلامی بوده که آثار و برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فتوای مقام معظم رهبری در خصوص تحریم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آثاری فراتر از مرزهای ایران داشته و در عرصه جهانی تاثیرگذار بوده است، افزود: آوردگاه ایران در عرصه جهانی آوردگاه اندیشه است و اگر قرار است ما پیشروی داشته باشیم پیشروی های ما در عرصه اندیشه خواهد بود که البته دشمنان سعی دارند این آوردگاه را به عرصه‌های دیگر بکشانند.

معاون راهبردی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری ایران در عرصه جهانی افزود: ایران امروز پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته است و این در شرایطی است مفاهیم قدرت در جهان تغییرات زیادی کرده است.

برخی معتقد به استفاده از فضای نظامی برای تأمین امنیت در جهان هستند

وی افزود: برخی کشورهای جهان آوردگاه اندیشه را به میدان‌های دیگری کشانده‌اند و معتقدند اگر قرار است امنیت در جهان تأمین شود باید فضای نظامی حاکم باشد و برقراری این توازن و امنیت در جهان نیز نباید خطری برای خودشان داشته باشد و طرف مقابل نیز نباید قوی تر از خودشان شود.

کمالوندی ابراز داشت: تاثیرگذاری پدیده‌ها بر یکدیگر همواره در طول تاریخ وجود داشته و اگر انقلابی در جهان رخ می‌دهد تاثیراتی برای سایر کشورها دارد که نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اگر در تغییر نظامات جهانی بخواهیم یا بخواهیم تأثیرگذار باشیم باید امکانات لازم را داشته باشیم، افزود: غرب احساس می‌کند می‌تواند انقلاب ما را مدیریت کند و در این راستا از دیپلماسی تهدید و متقاعد کردن استفاده می‌کند در حالی که جنس دیپلماسی ما دیپلماسی نرم است.

معاون راهبردی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ماهیت فتوا از باب دلسوزی نسبت به بشریت و کرامت انسانهاست و به همین دلیل است که تطابق آن با فطرت بشری موجب پذیرش از سوی انسانها خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سطح جهانی تناقض وجود دارد در میز مذاکره فتوا را مهم مهم می‌دانند ولی در حوزه رسانه تبلیغی در راستای اشاعه آن نمی‌کنند.

وظیفه داریم فتوای مقام معظم رهبری را به گوش دنیا برسانیم

کمالوندی تصریح کرد: وظیفه داریم فتوای مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت استفاده از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی را به گوش دنیا برسانیم و باید دانست که امروز دولت ها مثل سابق قدرت ندارند و بمب اتم نیز دیگر خاصیت خود را از دست داده است.

معاون راهبردی رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در اندیشه دینی بازدارندگی باید از خود شروع شود و نمی‌شود خودمان دیگران را منع کنیم و بعد از این ابزار استفاده کنیم.

وی عنوان داشت پیام الهی در عرصه عدم استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی می‌تواند در جهان تاثیرگذار باشد و ایران با انتقال پیامهای الهی می‌تواند موازنه در این عرصه را برهم زند.

کد خبر 2240405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha