۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

عرفانیان:

توزیع پيك‌هاي بهاري مدارس خراسان از 20 اسفند/ دريافت پيك‌ اختياري انجام آن الزامي است

توزیع پيك‌هاي بهاري مدارس خراسان از 20 اسفند/ دريافت پيك‌ اختياري انجام آن الزامي است

مشهد - خبرگزاري مهر: معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي از توزيع پيكهاي نوروزي دانش آموزان ابتدايي اين استان در بيستم اسفند ماه خبر داد.

طاهره عرفانيان در گفتگو با خبر نگار مهر اظهارکرد: هم اكنون پيكها در درست چاپ و 20 اسفند ماه جاري در ادارت استان و از 25 اسفند ماه در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.

وي با بيان اين كه دريافت پيكهاي نوروزي اختياري بوده، تصريح كرد: بيش از 90 درصد دانش آموزان متقاضي پيك‌ها بودند.

وي در خصوص نشر و توزيع پيكهاي نوروزي يادآور شد: امسال راهبرد جديد وزارت، تفويض اختيار به استانها بود.به گونه اي كه ادارات كل مي توانستند به شكل متمركز يا واگذاري به قطبها و مناطق اين نشريه آموزشي را در اختيار دانش آموزان قرار دهند.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي، بيان داشت: در خراسان رضوي با وجود 47 منطقه و 5 هزار مدرسه ابتدايي،شوراي سياست گذاري استان متشكل از معاون پ‍ژوهش،پرورشي،گروه تكنولو‍ژي، گروه بررسي و تحليل محتواي آموزشي، آموزش ابتدايي و صاحبنظران تصميم گرفت در برخي پايه ها متمركز و در ديگر پايه ها نيمه متمركز عمل كند.

اول سوم و ششم پيك متمركز دارند

عرفانيان با توجه به حساسيت پايه‌هاي پيش دبستاني، اول وسوم كه كتابهاي جديد التاليف داشته و ششم كه نظامي جديد است، انتشار پيكهاي پايه هاي ياد شده را به صورت متمركزو استاني اعلام كرد.

وي چاپ و نشر پيكهاي پايه هاي دوم،چهارم و پنجم را به صورت واگذاري به قطبها و مناطق معرفي و اظهار داشت: نشر پيك‌هاي بهاري با اعلام فراخواني به كل استان و استفاده از توانمنديهاي معلمان خوش فكر و خوش ذوق مدارس حاصل شد.آنها پيامها و مطالب لازم را به گروههاي درسي ارسال و گروه با تشكيل سه كميته علمي، اجرايي و نظارت، محتوا راهماهنگ با نظر همكاران گروه‌هاي آموزشي، به چاپ رساند.

عرفانيان استفاده از خلاقيت دانش آموزان را يكي از اهداف مهم پيكهاي نوروزي برشمرد و گفت: چند صفحه در اختيار خود دانش آموزان براي طراحي، نگارش وبيان ايده در نظرگرفته شده است.

وي استفاده از توانمندي دانش آموزان پايه ششم را مطرح و بیان کرد: از اين دانش آموزان نيز خواسته شده ويژگي‌هاي مدرسه با نشاط، موفق و نمونه رادر پيك خود بيان كنند؛همچنين در فرايند تدوين اين كتابچه بهاري از معلمان خواستيم پيكها را بررسي وضمن دادن بازخورد به دانش آموزان،در ارزشيابي توصيفي آنان لحاظ نمايند.

وي در خصوص نقش والدين بر همكاري با دانش آموزان گفت: در دوره پيش دبستاني همكاري پدران و مادران با نو آموزان ضروري است. والدين بايد پيامها را بخوانند زيرا بچه ها خواندن و نوشتن نمي دانند.

عرفانيان گرفتن پيك را اختياري اما انجام تكاليف آن را پس از دريافت الزامي دانست و هزينه اين نشريه را هزار تومان اعلام كرد.

مدارس تا 28 اسفند داير است

اين مقام مسوول ضمن تاكيد بر باز بودن مدارس تا 28 اسفند ماه به دليل تعطيلات گذشته ناشي از برودت هوا،ابراز داشت: مناطقي كه بر اثر تاريكي هوابا مجوز شوراي آموزش و پرورش آن اداره، ناچار به تعطيلي ساعات آموزشي مدارس نوبت عصر بودند،موظفند همراه با ديگر مراكز آموزشي استان ،تا 13 خرداد ماه داير بوده و ساعت فوت شده آموزش را جبران کنند.

نزديك به 27 هزار آموزگار، هزارو 697 مدير و 2 هزارو 59 معاون آموزشي درخراسان رضوي كار تعليم و تربيت 6 هزار و يكصد دانش آموز ابتدايي را بر عهده دارند.

کد خبر 2248910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha