۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۵۴

زائران صلح به کلیسای وانک می‌روند/ دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در قم

زائران صلح به کلیسای وانک می‌روند/ دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در قم

کاروان بین‌المللی «زائران صلح سوریه» با حضور در ایران و سفر به شهرهایی چون قم و اصفهان قرارست کمک‌هایی را برای آوارگان سوری جمع‌آوری کرده و همراه با هنرمندان و ورزشکاران ایرانی به دست آنها برسانند.

سیدسلیم غفوری دبیر «اتحادیه بین‌المللی امت واحده» در این باره به خبرنگار مهر گفت: کاروان بین المللی «زائران صلح سوریه» که کاروانی بشردوستانه است و با هدف حمایت از صلح در سوریه و مخالفت با مداخله های خارجی شکل گرفته، چهارشنبه 13 فروردین وارد ایران شد.

وی افزود: این کاروان قرار است یکشنبه 17 فروردین ماه سفری به اصفهان داشته و بعد از آن دوشنبه به قم رفته و سه شنبه به تهران بازگردد. چهارشنبه نیز قرار است این کاروان با همراهی جمعی از هنرمندان و ورزشکاران ایرانی به سوریه بازگردند و کمک های جمع آوری شده را در اختیار آوارگان سوری قرار دهد.

غفوری درباره دیگر برنامه‌های این کاروان صلح توضیح داد: برنامه های این کاروان شنبه 16 فروردین ماه شامل بازدید از موزه صلح، ‌برگزاری کنفرانس خبری در مجتمع فرهنگی سرچشمه و بازدید از برج میلاد می شد. در ادامه یکشنبه 17 فروردین ماه با حضور این کاروان در شهر اصفهان و بازدید از کلیسای وانک با همراهی شورای خلیفه‌گری ارامنه همایش «همدلی ادیان برای صلح در سوریه» برگزار می شود. حرکت به سمت قم و دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی و همایش «ادیان علیه تکفیر» در مدرسه علمیه معصومیه و دیدار با خانواده‌های سوری از دیگر برنامه های این کاروان صلح در ایران خواهد بود.

این مستندساز یادآور شد: سه‌شنبه 19 فروردین در بازگشت به تهران قرار است این کاروان در مجلس شورای اسلامی حضور و از ساختمان وزارت خارجه دیدار کند. همچنین همایش «سلام به صلح، سلام به سوریه» در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران با حضور هنرمندان ایرانی نیز روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی در پایان صحبتهایش بیان کرد: قرار است این گروه چهارشنبه 20 فروردین ماه با همراهی هنرمندانی چون بهروز افخمی، ابوالقاسم طالبی، محمدرضا شهیدی‌فرد، ناصر فیض، محمد حسین جعفریان، حجت الاسلام زائری، محمدرضا طالقانی پیشکسوت عرصه کشتی و... به سوریه سفر کنند که در این سفر دیدار با شخصیتهای مذهبی این کشور و حضور در اردوگاه های آوارگان سوری در دستور کار قرار دارد.

 

 

کد خبر 2264553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha