۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷

زندی در گفتگو با مهر:

«خط رو خط» برای مخاطب تلویزیون تازگی دارد/ دردسر جابجا شدن موبایل‌ها

«خط رو خط» برای مخاطب تلویزیون تازگی دارد/ دردسر جابجا شدن موبایل‌ها

یکی از کارگردان‌های مجموعه «راه شیری» که از 6 اردیبهشت از شبکه دو پخش خواهد شد، می‌گوید با وجود اینکه چند سال از ساخت این سریال می‌گذرد اما قصه «خط رو خط» که او آن را در 6 قسمت ساخته هنوز کهنه نشده است.

مونا زندی یکی از کارگردانان مجموعه تلویزیونی «راه شیری» در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شد: «خط رو خط» مجموعه‌ای 6 قسمتی از مجموعه بزرگتری به نام «راه شیری» است. بخشی که من کارگردانی آن را برعهده دارم موضوع اجتماعی - خانوادگی دارد و فیلمنامه آن را با همکاری آزاد جعفریان نوشته‌ام. «خط رو خط» درباره جابجا شدن موبایل والدینی است که بر اثر بازی فرزندانشان در مهدکودک رخ داده و باعث ایجاد سوءتفاهم برای آن‌ها شده و زندگی‌شان را دچار تغییرات می‌کند.

خواستیم مردم از بازیگرانمان ذهنیت نداشته باشند

وی با اعلام اینکه بازیگران این سریال با دقت و حوصله خاصی انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: در این کار سعی کردیم از بازیگرانی استفاده کنیم که عقبه‌ای در تلویزیون ندارند، مخاطب از آن‌ها ذهنیت کمتری دارد و با همین شخصیتی که در سریال بازی می‌کنند، معرفی می‌شوند.

زندی تأکید کرد: معتقدم در برخی آثار باید از حضور بازیگرانی استفاده کرد که خیلی شناخته‌شده نیستند، اما شخصیت آن‌ها به نقش نزدیک است، در «خط رو خط» هم با توجه به حال و هوای قصه و شناختم از هنرمندان، بهترین گزینه را انتخاب کردم.

روی موسیقی و صداگذاری نظارت نداشتم اما به نتیجه کار امیدوارم

این کارگردان ادامه داد: سال‌ها از ساخت این پروژه می‌گذرد و من به دلیل مسافرت طولانی، نتوانستم بر موسیقی و صداگذاری اثر نظارت داشته باشم، بنابراین از کیفیت نهایی کار اطلاعی ندارم، اما اگر اپیزود بر اساس ساختاری که از آغاز مد نظر بود، پخش شود اتفاق خوب و خوشحال کننده‌ای خواهد بود.

جمشید مشایخی، نونا زندی، رویا جاویدنیا، ایرج شهرزادی، علی مردانه، علیرضا رفوگران، رابعه مدنی، مهرداد فلاحت گر و آریا تنها از بازیگران این اپیزود هستند.

از دیگر عوامل این اپیزود می‌توان به رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده، درنا مدنی دستیار اول کارگردان، شقایق عزیزخانی منشی صحنه، علی قاضی و علیرضا صلاحی مدیر تصویربرداری و نور‌پردازی، رضا کشاورز صدابردار، غزاله معتمد طراح لباس، غزل شاکری طراح صحنه و مهدی شیرازی، گریم اشاره کرد.

«خط رو خط» بخشی از مجموعه 24 قسمتی «راه شیری» است که به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو تولید شده و از 6 اردیبهشت هر شب ساعت 21:30 روی آنتن می‌رود.

چرا «راه شیری» بعد از پنج سال پخش می‌شود؟

ساخت مجموعه «راه شیری» اواخر سال 1387 آغاز شد و قرار بود در 13 اپیزود و 78 قسمت تولید شود، اما فقط 24 قسمت از آن ساخته شد.

عبدالحسن برزیده یکی از کارگردان‌های این مجموعه در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها جابجایی مدیران شبکه‌ را دلیل تأخیر در پخش سریال عنوان و تأکید کرده بود: سریال ابتدا قرار بود با لینک‌های مشترک و قصه‌هایی که شخصیت‌هایشان در همه قصه‌ها حضور داشته باشند، ساخته شود اما متأسفانه به دلایلی این اتفاق در «راه شیری» نیفتاد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شده بود: «راه شیری» شاید از برخی خط‌قرمز‌های صداوسیما عبور کرد و در بخش‌هایی به مباحثی پرداخت که شاید تاکنون مجموعه‌های دیگر وارد آن‌ها نشده‌اند.

سامان مقدم و ایرج کریمی دیگر کارگردانان اپیزودهای این سریال هستند.

کد خبر 2276511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha