۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۴۵

یک فعال حوزه زنان:

تاکید رهبر انقلاب بر تشکیل مرکز فراقوه‌ای زنان حجت را برای انجام فعالیتهای منسجم تمام کرد

تاکید رهبر انقلاب بر تشکیل مرکز فراقوه‌ای زنان حجت را برای انجام فعالیتهای منسجم تمام کرد

یک فعال حوزه زنان با بیان اینکه فعالیتها و برنامه های حوزه زنان باید منسجم و به دور از موازیکاری در دستگاههای مختلف باشد، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع زنان و تاکید ایشان بر تشکیل مرکز فراقوه ای در این زمینه حجت را تمام کرد و از این به بعد می بایست شاهد فعالیتهای منسجم و به دور از موازی کاری در عرصه زنان در کشور باشیم.

توران ولی مراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: قطعا با  تشکیل یک مرکز فراقوه ای که فراجناحی نیز باشد می توان به اتمام نابسامانی های وضع موجود در حوزه زنان در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... امیدوار بود.

ولی مراد با بیان اینکه مراکز و نهادهای زیادی به اسم زنان در کشور ایجاد شده که حتی بودجه لازم را دریافت می کنند، تصریح کرد: آنچه که مشخص و مبرهن است نشان می دهد که عملکرد این دستگاه ها در طول 30 سال گذشته نتیجه مطلوبی نداشته است، اگرچه امروز معاونت زنان در ریاست جمهوری، فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی و NGOهای مختلف داشته ایم، اما شواهد جامعه و مشکلات موجود گویای آن است که این تشکیلات نتوانسته چندان موفق در حل مشکلات زنان باشد. قطعا مسائل زنان صرفا نباید به یک معاونت سپرده شود و سایر ارگانهای کشور راه خود را بروند. آنچه که مشخص است نبود قوانین محکم در دفاع از زن به عنوان یک هویت انسانی از جمله خلاءهای قوانین حقوقی برای زنان شمرده می شود که باید پس از تشکیل مرکز فراقوه ای به این موضوع رسیدگی شود.

به گفته وی، در طول سالهای گذشته مشکلات زنان روی کاغذ بسیار خوب حل شده است، اما در عمل هیچ اتفاقی دیده نمی شود و من معتقدم بسیاری از این طرح ها و نظرات سلیقه ای تنها برای پر کردن کشوی بخش بایگانی ادارات مفید است.

ولی مراد با اشاره به اینکه نظرات و تحقیقات کتابخانه ای گره گشای مشکلات زنان نیست، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند مشکلات زنان به ویژه در بحث سلامت خانواده و تحکیم آن روی زمین مانده که باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای حل این مشکلات انجام شود.

این فعال حوزه زنان همچنین به بحث اشتغال به عنوان یکی از رهنمودهای رهبری اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از خلاءهای قانونی برای زنان نبود جایگاه خانوادگی و نداشتن سهم از پس انداز خانواده است. قطعا اگر زنان نقشی در جایگاه اقتصادی داشته باشند عمده فعالیتشان را به اشتغال نخواهند پرداخت. نمی توان از درآمد زنان از یک سو برای حل مشکلات مالی خانواده استفاده کرد و از سوی دیگر زن نقشی در پس انداز خانواده در طول دوران زندگی اش نداشته باشد. متاسفانه در حال حاضر قانون زن را نفقه‌بگیر می داند و هیچ جایگاهی برای او در بحث اقتصادی در خانواده قائل نیست.

ولی مراد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وظایف نهاد فراقوه ای تصریح کرد: قطعا با راه اندازی این نهاد نمی توان انتظار اجرای برنامه ها و یا حل مشکلات زنان را داشته باشیم این نهاد می‌تواند مرکزی برای بررسی و بازرسی مراکز تشکیل شده زنان در دستگاه ها و وزارتخانه ها باشد. به همین دلیل معتقدم که این مرکز باید زیرمجموعه نهاد رهبری و به صورت فراجناحی تشکیل شود.

کد خبر 2277980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha