۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷

قره شیخ لو:

6000 تشکل قرآنی مردمی در کشور وجود دارد /چاپ 156 میلیون جلد قرآن

6000 تشکل قرآنی مردمی در کشور وجود دارد /چاپ 156 میلیون جلد قرآن

قم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بزرگ‌ترین شبکه مردمی قرآنی را با 6 هزار تشکل قرآنی مردمی در شهر‌ها و روستا‌ها داراست.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قره شیخ لو شامگاه جمعه در همایش سراسری مسئولان و کار‌شناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از انقلاب اسلامی اولین نهادی بود که در سال 61 با راه اندازی دفتر امور قرآنی، برنامه‌های قرآنی را به صورت منسجم آغاز کرد.

وی اضافه کرد: اکنون بعد از گذشت نزدیک به سه دهه، این مجموعه قرآنی به یک شجره طیبه تبدیل شده که در مراکز استان‌ها و حتی شهرهای کوچک و روستا‌ها تشکیلات قرآنی دارد.

سه وظیفه مهم سازمان دارالقرآن

قره شیخ لو با بیان اینکه در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری به امضا رسیده و ابلاغ شده، سه وظیفه قرآنی برعهده دارالقرآن الکریم گذاشته شده، توسعه آموزش‌های قرآنی در کشور را اولین وظیفه دارالقرآن الکریم ذکر کرد و گفت: بزرگ‌ترین شبکه آموزش قرآن در کشور با نزدیک به 105 هزار معلم قرآنی آموزش دیده در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد.

به گفته رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، بیشترین جلسات و کلاس‌های آموزشی با تنوع 50 دوره آموزشی از روخوانی و روانخوانی تا ترجمه و تفسیر قرآن کریم، به همت معلمان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و سالانه 400 هزار نفر در این آموزش‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را دومین وظیفه سازمان دارالقرآن الکریم ذکر کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بزرگ‌ترین شبکه مردمی قرآنی را با 6 هزار تشکل قرآنی مردمی در قالب موسسات قرآنی مردمی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی داراست.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی استان‌های کشور اتحادیه موسسات قرآنی مردمی دایر است و اجرای طرح‌های قرآنی بر عهده این اتحادیه‌ها و موسسات قرآنی است.

چاپ 156 میلیون جلد قرآن

قره شیخ لو سومین وظیفه سازمان دارالقرآن الکریم را نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم بیان کرد و ادامه داد: یکی از افتخارات سازمان دارالقرآن الکریم این است که مسئولیت حفظ و صیانت از متن قرآن را بر عهده دارد و نزدیک به 26 سال در این عرصه فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: تمام قرآن‌هایی که در کشور چاپ و توزیع می‌شود بدون اشکال است.

وی اظهار کرد: در طول 26 سال گذشته 8 هزار و 364 مجوز برای تیراژ 156 میلیون جلد توسط این سازمان صادر شده و در این مدت 380 هزار جزء قرآن توسط مصححین اصلاح شده است.

قره شیخ لو با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: امیدواریم ما هم در این سال بتوانیم با همت جهادی خدمت بیشتری را در حوزه قرآنی به مردم داشته باشیم.

کد خبر 2278266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha