۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴

حجت‌الاسلام شفیعی‌پور:

توزیع بودجه‌های قرآنی عادلانه نیست/ نمایندگان مجلس نظارت کنند

توزیع بودجه‌های قرآنی عادلانه نیست/ نمایندگان مجلس نظارت کنند

قم - خبرگزاری مهر: مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی با بیان اینکه توزیع بودجه قرآنی عادلانه نیست، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در نحوه هزینه‌کرد و خروجی این بودجه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی‌پور شامگاه جمعه در همایش سراسری مسئولان و کار‌شناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد اظهار کرد: از نگاه و توجه مجلس شورای اسلامی در چند سال اخیر به مباحث قرآنی تشکر می‌کنیم چراکه بودجه‌هایی ولو اندک به این امر اختصاص یافته و فعالیت‌هایی در کشور نمودار شد ولی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم توجه بیشتری به بودجه‌های قرآنی شود.

وی اضافه کرد: گاهی در مصوبات مجلس در مورد بودجه‌های قرآنی به جای اجبار کلمه «می‌تواند» استفاده می‌شود. این مسئله باعث شده بودجه‌ها به خوبی اختصاص پیدا نکند ولی ارقام بسیار زیادی اعلام می‌شود.

به گفته مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی، بودجه قرآنی کشور با وجود 6 هزار تشکل قرآنی مردمی، مبلغ ناچیزی است.

نظارت بر هزینه‌کرد بودجه قرآنی؛ خواسته فعالان قرآنی

حجت‌الاسلام شفیعی‌پور با انتقاد از عادلانه نبودن توزیع بودجه‌های قرآنی، خواستار نظارت و ارزیابی بیشتر بر نحوه توزیع بودجه‌ها توسط نمایندگان مجلس شد و گفت: خانه‌های روستایی و شهری در سراسر کشور فعالیت می‌کنند در حالی که بودجه قرآنی به مجموعه‌هایی که بیشترین توان و سابقه در اجرای برنامه‌های قرآنی دارند کمتر اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: این خواسته مهم تمام فعالان قرآنی است که باید بر نحوه اجرا و خروجی برنامه‌های قرآنی نظارت بیشتری صورت گیرد و مشخص شود چقدر از این بودجه قرآنی در زمینه فعالیت‌های قرآنی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در بحث مالیات مجموعه‌های قرآنی تلاشی صورت گرفت تا مسئولان این موسسات با بودجه کم، رسالت خودشان را انجام دهند و درگیر مالیات نشوند اما در این قانونی که تصویب شد عنوان موسساتی که زیرنظر وزارت ارشاد و سایر هستند درج شده است اما نامی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان باسابقه‌ترین دستگاه اجرایی قرآن در کشور نبرده‌اند.

تقدیر و انتقاد از یک مصوبه مجلس

مسئول دارالقرآن استان مرکزی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 به امر حضرت امام تاسیس شد و بعد هم مقام معظم رهبری در اساسنامه آن تکالیفی اضافه می‌کنند ولی شاهد هستیم در روند قانون گذاری و عرصه‌های مختلف، سازمان تبلیغات اسلامی در برخی از جا‌ها کنار گذاشته می‌شود. چرا در جایی که 6 هزار موسسه قرآنی مردمی وجود دارد عنوان وزارت ارشاد باید باشد ولی سازمان تبلیغات اسلامی که در این عرصه پیشتاز‌تر از بقیه کار می‌کند به عنوان سایر دستگاه‌ها مطرح باشد؟

حجت‌الاسلام شفیعی‌پور تاکید کرد: توقع ما از نمایندگان ارزشی مجلس این است که با توجه با اساسنامه‌ای که سازمان تبلیغات اسلامی دارد توجه بیشتری به این سازمان به ویژه عرصه فعالیت‌های قرآنی بشود.

کد خبر 2278311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha