۸ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۷

دوچرخه‌سوار ایرانگرد به شاهرود رسید/ پیام نوعدوستی ایرانیان به گوش جهان می‌رسد

دوچرخه‌سوار ایرانگرد به شاهرود رسید/ پیام نوعدوستی ایرانیان به گوش جهان می‌رسد

شاهرود - خبرگزاری مهر: سیدمسعود طباطبایی دوچرخه سوار ایرانگرد با هدف رساندن پیام دوستی و شعار "اهدای عضو اهدای زندگی" صبح امروز وارد شاهرود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طباطبایی یکی از دوچرخه سواران ایرانگرد و رزمنده 8 سال جنگ تحمیلی که 65 در صد جانبازی دارد، پس از طی مسافتی که از مشهد آغاز شده صبح پنج شنبه به شاهرود وارد شد و مورد استقبال فرماندهی لشکر 58 تکاور ذوالفقار قرار گرفت.

سیدمسعود طباطبایی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه از سال 82 با علاقه ای که داشتم یک گروه خود جوش با عنوان گروه انسان های سبز تاسیس دادم افزود: تمام تلاش این گروه برای رسیدن به هدفی والا است و تامین هزینه تمامی سفرها برعهده سر گروه و خود بچه ها است.

وی با تاکید بر اینکه این گروه در تلاش است تا با ایرانگردی و جهانگردی معرف، تاریخ، فرهنگ و هنر این مرز و بوم کهن در سطح داخلی و خارجی باشد ابراز داشت: امیدواریم در آینده نزدیک با هم اندیشی مردمی انجمنی برای فعالیت های انسان دوستانه برنامه ریزی و تشکیل شود.

این دو چرخه سوار جانباز ایرانگرد شعار گروه را "سفیران صلح و دوستی با پیام عشق، صلح و عدالت برای زندگی" معرفی و خاطر نشان کرد: قبلا پیاده روی می کردم و با توجه به علاقه ای که به دوچرخه سواری داشتم این سفرها را در قالب دوچرخه سواری (جهانگردی و ایرانگردی) پیاده کردم.

طباطبایی با اشاره به این که به مناسبت های مختلف و برای شخصیت های بزرگ مانند حضور تاریخی منشور کوروش در ایران، روز ملی خلیج فارس و سالگرد عملیات بیت المقدس مسیر پاسارگاد - شیراز ، شلمچه - خلیج فارس را رکاب خواهد زد تصریح کرد: از سال 1382 تاکنون مسیرهای، تهران - قم، قم - کربلا، تهران - مشهد و ایران - ترکیه را با پای پیاده در کارنامه خود دارم و روزانه بیش از 100 کیلومتر را در شرایط جوی مناسب رکاب می زنم و قصد دارم دور ایران را در زمان مقرر طی کنم.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که سال 65 در شهر نفت شهر منطقه جنگی سومار مجروح شده ام ولی همواره سعی کرده ام با حضور در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی پیام آور عشق و محبت و سلامتی در جامعه باشم عنوان کرد: بسیار علاقه مندم که مروج نوعدوستی مردمان مهمان نواز و انسان دوست استان های کشور به جهانیان باشم و مردم را با فرهنگ گردشگری و گردشگرپذیری بیشتر آشنا کنم و تا جان در نفس دارم و و با داشتن عشق به میهنم ایران سفرم را ادامه می دهم.

کد خبر 2300896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha