۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

ضرغامی:

40 درصد مردم کشور از ماهواره استفاده می‌کنند/ سهم 15 درصدی شبکه‌های ملی از ماهواره

40 درصد مردم کشور از ماهواره استفاده می‌کنند/ سهم 15 درصدی شبکه‌های ملی از ماهواره

تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صداوسیما گفت: حدود 35 تا 40 درصد مردم کشورمان از ماهواره استفاده می‌کنند که از این تعداد 15 درصد آنها از ماهواره برای تماشای شبکه‌های استانی و شبکه‌های ملی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی بامداد امروز جمعه در اختتامیه هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صداوسیما در پارک ائل گلی تبریز، افزود: خیلی ها می خواستند که صدا و سیما را از جایگاه ملی خود دور کنند ولی با هدایت‌ها و دستورات مقام معظم رهبری این رسانه همواره ملی ماند و در آینده نیز ملی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امروزه مراکز استانی صدا و سیما رسالت و کارکرد جهانی یافته‌اند، ادامه داد: شبکه های استانی با استفاده از ابزار مدرن و پیشرفته پرچمداران فرهنگ پاک سنتی با هویت والایی هستند که در صحنه رسانه ای جهان ظهور پیدا می کنند.

ضرغامی با تاکید بر اینکه سازمان دوم رسانه ملی، سازمان رادیو و تلویزیون های مراکز استانی است، افزود: امروزه برنامه های شبکه های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی بازتابی از رفتارها، ارزش‌ها و فضایل خود مردم از اقوام و نقاط مختلف کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از عملکرد مرکز آذربایجان شرقی در برگزاری هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما گفت: این جشنواره تمرین بزرگ افسران جنگ نرم در جنگ رسانه هاست که به خوبی در شهر اولین‌ها تبریز برگزار شد.

ضرغامی ادامه داد: در این دوره از جشنواره مرکز آذربایجان شرقی مسئولیت بسیاری از گروه های تخصصی را بر عهده گرفت که پیش از این همکاران ما از تهران و دیگر مناطق کشور این کارها را عهده دار می شدند و این امر الگویی برای جشنواره های بعدی است تا از توانمندی های ایجاد شده در مراکز استان ها به صورت خودکفا بهره گرفته شود.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین ابراز داشت: اقتدار و موفقیت امروز صداوسیما در تمام بخش‌ها موجب دلگرمی مردم و کسانی می‌شود که دلشان برای هویت ملی و فرهنگی کشور می‌تپد.

ضرغامی با بیان اینکه در جشنواره هجدهم شاهد بلوغ کامل مراکز استانی بودیم، گفت: هر یک از این 33 مرکز به تنهایی یک رسانه قدرتمند در سطح ملی و حتی جهانی هستند.

وی در خصوص استفاده از تولیدات دیگر کشورها در رسانه ملی نیز گفت:  ما کشور بسته‌ای نیستیم و مشتاقیم برنامه‌های خوب و سازنده جهانی را با پالایش و محتوای پاک به نمایش بگذاریم و از فنون و تکنیک‌های حرفه‌ای تولیدات پرمحتوا جوانانمان را بی‌نصیب نگذاریم.

ضرغامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محرومیت برخی از مناطق مرزی کشور از شبکه‌های دیجیتالی باعث شرمساری است و تلاش می کنیم تا در اسرع وقت نسبت به فراهم‌آوری امکانات شبکه‌های دیجیتال در این مناطق اقدام کنیم.

کد خبر 2301393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha